شهردار گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت: مصوبه راه‌اندازی سه سازمان جدید در بدنه شهرداری توسط نهادهای شهرستانی و استانی اخذ شده و پس از تصویب در وزارت کشور تعداد سازمان‌های این شهرداری به پنج مورد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک گلستان، سیدعلی‌اصغر موسوی روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه، اظهارداشت: هم اینک شهرداری گنبدکاووس ۲ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و حمل و نقل بار دارد و سه سازمان تخصصی شامل "فرهنگی و ورزشی، سرمایه‌گذاری توسعه اقتصادی و عمران و نوسازی" به این مجموعه خدماتی الحاق می‌شود.

وی از تصویب اساسنامه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری گنبدکاووس خبر داد و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها و ساز و کارهای شهرداری جلب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های عمرانی است و به همین منظور راه‌اندازی سازمان سرمایه‌گذاری توسعه اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

موسوی، رایزنی با برخی فعالان بخش خصوصی برای احداث شهربازی بازی مدرن و سرپوشیده در گنبدکاووس را از دیگر اقدامات شهرداری ذکر کرد و بیان داشت: شهرداری برای خدمات دهی بهتر به شهروندان در گام نخست ۲ ناحیه خدماتی ایجاد کرده و در مرحله بعد شهرداری منطقه یک و ۲ را نیز راه‌اندازی خواهد کرد ضمن اینکه احداث ساختمان اداری جدید شهرداری در دستور کار قرار دارد.

شهرداری گنبدکاووس همچنین گفت که با نظر اعضای شورای اسلامی شهر بودجه پیش بینی شده ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی این شهرداری درسال جاری با توجه به پیش بینی درآمدی شهرداری از محل تفکیک یک قطعه زمین ۲۰ هکتاری درون بافت شهری که تا کنون فرآیند قانونی آن نهایی نشده، به رقم چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اصلاح و کاهش یافت.

وی با یادآوری بودجه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته شهرداری که در نهایت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن محقق شد، افزود: پیش بینی افزایش چند برابری بودجه امسال منطقی نبود بنابراین بودجه اصلاح شد و تا کنون ۲۵ درصد آن محقق شده است.

موسوی همچنین بابیان اینکه در مجموعه شهرداری گنبدکاووس اعتقادی به سیاسی کاری نیست، اضافه کرد: شعار شهرداری در دوره چهار ساله پیش رو "عدالت محوری در ارائه خدمات و شایسته سالاری در کسب مناصب اداری" است و تلاش می‌شود تا این شهر با پیشینه فرهنگی غنی به جایگاه واقعی خود دست یابد.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: شهرداری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه بهبود مدیریت شهری و ساماندهی مشکلات موجود از جمله فعالان دانشگاهی استفاده می‌کند.

به گفته وی، در بحث تکمیل کمربندی ضلع شرقی گنبدکاووس نشستی با دعوت از مجمع نمایندگان استان گلستان برای حل مشکلات اجرایی این پروژه زیرساختی مهم که تردد خودروهای ترانزیتی و ترافیک شهری را تسهیل می‌کند، برگزار و قول‌های مساعدی داده شد.

موسوی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری گنبدکاووس را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری دانست و اظهارداشت که ساختمان ایستگاه آتش نشانی شماره چهار این شهر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌زودی افتتاح می‌شود و ساخت اسکلت ساختمان فرهنگسرای منطقه بعثت رو به پایان است و مشابه این فرهنگسرا در منطقه شرق این شهر نیز احداث خواهد شد.

شهرداری گنبدکاووس افزود: ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و ایجاد ۲ دور برگردان غیرهمسطح در کمربندی شهید صیاد شیرازی برای تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه و نیز ایمن سازی مسیر جاده سلامت و دوچرخه سورای ۲ طرف این جاده از دیگر برنامه‌های شهرداری است.

وی گفت: شهرداری گنبدکاووس در یک برنامه چهار ساله ساماندهی حوزه‌های مختلف شهری را در دستورکار دارد و از زمان شروع به کار رسمی این مجموعه تا کنون اقدامات خوبی نیز اجرا شده که نمونه آن تحقق ۸۰ درصدی راه‌اندازی سیستم الکترونیکی در شهرداری است.

موسوی بیان کرد: در بحث میدان بسیج گنبدکاووس نیز قرار شد تا در یک دوره ۶ ماهه مطالعات کارشناسی برای اجرای روگذر و یا تعریض میدان انجام شود تا سرمایه‌گذاری هدفمند باشد و مشکلات مشابه دیگر شهرها برای این شهر ایجاد نشود.

وی، وجود جوندگان از جمله موش‌ها را از معضلات بهداشتی در گنبدکاووس دانست و گفت که شهرداری با یک شرکت برای طعمه گذاری و جمع‌آوری جویندگان قرارداد بسته است و همچنین زمینی توسط شهرداری به یک انجمن مردم نهاد برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب به شکل مورد قبول دوستاران حیوانات واگذار شده است.

شهردار گنبدکاووس، ساماندهی سدمعبر، روانسازی ترافیک، مناسب سازی معابر و خیابان‌ها برای تردد معلولان و سالمندان را از دیگر اولویت‌های شهرداری برشمرد و اظهارداشت: از زمان آغاز فعالیت رسمی به‌عنوان شهردار تا کنون ۳۰ نفر از نیروهای شرکتی این مجموعه از شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت شدند و این اقدام برای سایر نیروهای مشابه نیز بر اساس سوابق کاری به تدریج انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تغییر کاربری و الحاق زمین پنج هکتاری متعلق به یکی از واحدهای تولیدی گنبدکاووس گفت: این زمین سال ۱۳۷۲ به محدوده شهر الحاق شد و صاحبان آن سال ۹۹ درخواست تغییر کاربردی آن را دادند که با دریافت حدود ۵۰ درصد از عرصه به‌عنوان سهم شهرداری با تغییر کاربری و تفکیک آن موافقت شد.

موسوی همچنین از صدور مجوز و پروانه فعالیت برای باشگاه والیبال شهرداری گنبدکاووس پس از سه سال فعالیت خبر داد و افزود: با این اقدام از این پس شهرداری می‌تواند به شکل قانونی تیم‌داری کند.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در این نشست گفت که در سه سال گذشته شهرداری با وجود نداشتن سازمان فرهنگی و ورزشی اما اسپانسری تیم والیبال این شهر را برعهده گرفت و تمام تعهدات مالی خود به بازیکنان را به‌موقع انجام داده و امسال نیز تیم‌داری خواهد کرد.

پرویز ناصری درخصوص نحوه انتخاب شهردار گنبدکاووس بیان داشت که شهردار فعلی بر اساس سوابق کاری و برنامه‌های ارائه شده در مصاحبه از میان ۴۰ داوطلب که ۲۸ نفر از آنان حایز شرایط بودند انتخاب شد ضمن اینکه شهردار از کارمندان شهرداری بود بر اساس قانون ابتدا به‌عنوان سرپرست و از چند روز قبل نیز به عنوان شهردار به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

ناصری، اجرای برنامه‌های فرهنگی را از اولویت‌های مهم شورای اسلامی دوره ششم گنبدکاووس دانست و افزود: کارگروهی در این رابطه تشکیل شده و قرار است کارهای فرهنگی در مناطق مختلف شهر بر اساس نیاز انجام شود.

وی، مهمترین علت ترافیک در شهر گنبدکاووس را تردد خودروها از دیگر شهرهای منطقه شرق گلستان برای دریافت خدمات و درمان به این شهر اعلام کرد و گفت: روزانه تا ۲ برابر جمعیت ۱۶۰ هزار نفری این شهر جمعیت شناور داریم که برنامه‌ریزی برای مدیریت ترافیک شهر در دستورکار قرار دارد.

شهر گنبدکاووس دومین شهر بزرگ استان گلستان است و شورای شهر آن هفت عضو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار