آیین عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و همچنین یادواره های شهدا در برخی از محله های و روستاهای استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ 14 October 2021

همزمان با سراسر کشور به مناسبت فرا رسیدن هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت یازدهمین نور آسمان امامت و ولایت امام حسن عسگری (ع)، استان گلستان همچون سایر مناطق ایران اسلامی غرق در ماتم و عزا شد.

محبان خاندان عصمت و طهارت در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد، به عزاداری برای این امام همام پرداخته و سالگرد شهادت امام عسگری (ع) را به فرزندش حضرت مهدی موعود(عج) تسلیت گفتند.

مداحان و سخنرانان هم در این آیین معنوی به مدیحه سرایی، مرثیه خوانی و سخنرانی در خصوص زندگی امام معصوم (ع) به ویژه امام حسن عسگری (ع) پرداختند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در برخی از محله های گرگان نظیر زنگیان هم یادوارده بزرگداشت ۱۳ شهید این محله با حضور جمعی از مسوولان استانی ، نمایندگان مجلس ، خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار شد.

آیین سوگواری شهادت امام عسگری(ع) در گلستان برگزار شد

در برخی مناطق استان هم واقفان نذورات خود را در قالب غذای گرم بسته بندی شده به منازل نیازمندان در محله های کم درآمد و فقیرنشین شهرهای مختلف رساندند.

به گزارش ایرنا، امام عسکری (ع ) در سال ۲۳۲ هجری در مدینه متولد و بعد از ۲۹ سال زندگانی پر بار در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری شهید شده است.

با توجه به اینکه بعد از شهادت امام حسن عسگری (ع)، فرزند ایشان حضرت مهدی (عج) برای رهبری و هدایت مسلمانان برگزیده شد، قرار است جشن‌های به امامت رسیدن امام زمان (عج) از نهم ربیع الاول و براساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار