کارمندانی که واکسن نزده باشند اجازه حضور در محل کار را نخواهند داشت و برای آن‌ها غیبت لحاظ می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 16 October 2021

هادی حق شناس، استاندار گلستان امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان این مطلب گفت: احتمالاً طی هفته‌های آینده روالی اعلام خواهد شد که اصنافی هم که واکسن دریافت نکرده باشند نیز حق فعالیت شعلی نخواهند داشت.

دکتر حق شناس افزود: هدف ما واکسیناسیون عموم واجدان شرایط در استان است تا بتوانیم زمینه کاهش بیش از پیش محدودیت‌ها را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: برای بازگشایی مدارس نیازمند اجرای کامل واکسیناسون معلمان و دانش آموزان هستیم و امیدواریم با اهتمام والدین هرچه سریعتر زمینه بازگشایی مدارس و مراکز علمی فراهم شود.

استاندار با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور، خوشبختانه در گلستان، مناطق قرمز و نارنجی نداریم خاطرنشان کرد: در حال حاضر گرگان، علی آبادکتول، آق قلا، بندرگز و مینودشت در وضعیت زرد و بقیه شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند.

ناهید جعفری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۱۸۱بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.

دکتر جعفری افزود: از این تعداد ۳۹نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند که حال ۱۱نفر از آن‌ها مساعد نیست.

وی اضافه کرد: همچنین در شبانه روز گذشته متاسفانه یک گلستانی بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به روند سریع و بدون وقفه واکسیناسیون در استان ادامه داد: تا کنون ۷۰درصد جامعه هدف در استان (بیش از یک میلیون و ۴۵۵هزار نفر) نوبت اول و ۳۴درصد نیز نوبت دوم را دریافت کرده اند.

دکتر جعفری گفت: تزریق نوبت سوم برای کادر درمان در استان آغاز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل تزریق نوبت سوم به بیماران خاص رسیده و تزریق به واجدان شرایط، به زودی آغاز می‌شود و منتظر دستورالعمل تزریق برای سالمندان نیز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار