مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به پیش بینی تولید۱۵۰۰ تن میگو در استان، گفت: از زمان آغاز فصل برداشت میگو در استان گلستان تاکنون ۱۲۳۵ تن میگو، در مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳ 16 October 2021

سیدجواد قدس‌علوی ظهر امروز در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان، اظهارداشت: از زمان آغاز فصل برداشت میگو در استان گلستان تاکنون 1235 تن میگو، در مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شده است.

وی اظهار کرد: امسال به برنامه پیش‌بینی شده میزان تولید میگو در استان می‌رسیم و در حال حاضر بیش از 82 درصد از مقدار پیش‌بینی شده محقق شده اما پرورش‌دهندگان باید با سرعت بخشیدن به عمل صید، از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به زمان برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان خاطر نشان کرد: آخرین مهلت برداشت میگو تا 15 مهرماه اعلام شده بود اما به درخواست پرورش‌دهندگان، دامپزشکی این زمان را برای دومین بار، تا 28 مهر ماه تمدید کرد و این در حالی است که همه عواقب احتمالی در مدت تمدید متوجه پرورش‌دهندگانی خواهد بود که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند.

قدس‌علوی در پایان یادآور شد: همانند همه روزهای برداشت میگو از ابتدا تاکنون، کارشناسان اداره کل دامپزشکی و اداره کل شیلات و هئیت مدیره شرکت تعاونی، نظارت دقیق بر عملیات برداشت استخرهای مزارع و مراکز فرآوری خواهند داشت.

مدیرکل شیلات استان گلستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود 1500 تن میگو سال جاری از مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان برداشت شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این جلسه بر برنامه‌ریزی در جهت برداشت سریع‌تر میگو تاکید کرد و گفت: انتظار است پرورش‌دهندگان با بالا بردن ظرفیت برداشت، در موعد مقرر بتوانند فرآیند جمع‌آوری میگوهای تولید شده را به پایان برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار