مدیرکل هواشناسی استان گلستان از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا و احتمال وقوع سیلاب در استان خبر داد و گفت: فعالیت مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها و سدها تا پایان هفته خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 19 October 2021

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی به استان و کاهش محسوس دمای هوای استان، اظهارداشت: با ورود سامانه سرد و بارشی بارندگی موثر و کاهش دما از سه شنبه شب در گلستان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین بارندگی، رعدو برق، کاهش محسوس دما (8 تا 10) درجه‌ای، در نواحی مرتفع ریزش برف، وزش باد نسبتا شدید موقتی و پدیده مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه سرد و بارشی تا پنج شنبه شب در استان ادامه یابد، اظهار کرد: این سامانه با آبگرفتگی برخی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای، در برخی نقاط کاهش محسوس دید به علت پدیده مه و افزایش روان‌آب همراه خواهد بود.

شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان از مردم خواست به رودخانه‌ها و مسیل‌ها نزدیک نشوند.

با توجه به اخطاریه و پیش بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه سرد و بارشی و افزایش فعالیت آن در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در استان از امروز سه شنبه 27 مهر ماه تا پایان هفته وجود دارد.

براین اساس در این مدت به علت وقوع رگبار‌های محلی و نقطه ای، احتمال وقوع سیلاب به ویژه در نواحی کوهستانی و کوهپایه‌ای استان، اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی برخی معابر، افزایش رواناب و کاهش دید و پدیده مه، دور از انتظار نیست.

اوج فعالیت این سامانه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه است و از مردم می‌خواهیم در حاشیه رودخانه‌های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سد‌ها و مناطق مستعد وقوع سیل نزدیک نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار