مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ قرارداد به ارزش پنج هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال در شهرک ها، نواحی و منطقه ویژه اقتصادی اترک این استان بسته شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 22 October 2021

رضا شهمرادی روز جمعه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با عمل به این قراردادها و انجام کامل سرمایه گذاری مورد نظر افزون بر هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.

وی همچنین به بهره برداری ۱۰ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: این طرح ها با ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۴ نفر به بهره برداری رسید.

شهمرادی بیان کرد: علاوه بر این، امسال ۲۶ واحد تولیدی راکد در شهرک و نواحی صنعتی استان با حل موانع در حوزه های مختلف از جمله تامین مواد اولیه، نقدینگی و اختلاف شرکا، دوباره احیا و زمینه بازگشت ۱۷۷ نفر به اشتغال فراهم گردید.

مطابق گزارش اخیر شرکت شهرک های صنعتی گلستان، تاکنون برای هزار و ۲۵۸ طرح و واحد تولیدی، زمین به سرمایه گذاران طرف قرارداد واگذار شده که ۸۲۲ مورد آن با ظرفیت اسمی ۱۳ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی بهره برداری شده است.

از طرح های بهره برداری شده، ۶۱۲ واحد با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال و با ایجاد فرصت شغلی برای ۹ هزار و ۳۱۴ نفر، فعال بوده و ۲۱۰ طرح باقی مانده با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی برای سه هزار و ۸۱۲ نفر به دلایلی از جمله نبود نقدینگی، کمبود مواد اولیه، فرسودگی ماشین آلات‌ و اختلاف شرکا تعطیل است.

گلستان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی این استان است.

گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار