مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه حدود نیمی از خانه‌های روستایی در استان ناایمن هستند، گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان وجود دارد که ما برای نوسازی آنها آمادگی کامل داریم.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 01 November 2021

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: حدود ۴۷ درصد جمعیت گلستان در روستا‌ها سکونت دارند و از نظر جمعیت روستایی در جایگاه دوم کشور قرار دارد؛ ضمن اینکه متوسط این شاخص در کشور حدود ۲۱ درصد است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در روستاها، اجرای طرح‌های نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی است، گفت: گلستان همواره در معرض حوادث طبیعی از جمله سیل، زلزله، رانش، زمین لغزش، فرونشست و ... وجود دارد و لازم است واحد‌های مسکونی غیرمقاوم در قالب یک برنامه زمانبندی نوسازی و بهسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: در سال گذشته طی ۵ نوبت حوادثی از جمله رانش زمین، زلزله و سیل در استان رخ داد که بیشترین خسارت به واحد‌های مسکونی غیرمقاوم در روستا‌ها وارد شد.

وی گفت: طبق آخرین آماری که در قالب سرشماری سال ۹۵ داریم، از ۲۲۸ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان ۱۲۸ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و ناایمن است. ضمن اینکه در قبل از سال ۹۵ نیز بخش قابل توجهی از خانه‌های روستایی در استان نوسازی شده بود.
حسینی افزود: از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۳۴ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر در استان احداث شد.
وی بیان داشت: در سال ۹۵ بیش از ۵۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان غیرمقاوم و ناایمن بود که اکنون این شاخص به ۴۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: از زمان شروع طرح نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان تا کنون ۸۵ هزار خانه ناایمن، مقاوم سازی شد.

وی اظهار داشت: برای امسال هم نوسازی و بهسازی بیش از ۷ هزار خانه ناایمن و فرسوده روستایی در دستور کار قرار دارد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم به این بخش اختصاص داده شده است.

حسینی با بیان اینکه طبق قانون باید تا سال ۱۴۱۰ همه واحد‌های مسکونی ناایمن و غیرمقاوم در روستا‌های استان، نوسازی و به‌سازی شوند، گفت: ما در استان ظرفیت بزرگ و خوبی در زمینه ساخت و ساز مسکن داریم و در صورتی که منابع اعتباری کافی باشد و مردم مشارکت جدی‌تری داشته باشند می‌توانیم تا قبل از سال ۱۴۱۰ همه خانه‌های ناایمن در روستا‌های استان را نوسازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار