در نشست پیشگیری از قاچاق کالا و ارز گلستان بر مقابله جدی با قاچاقچیان و ضرورت ثبت کالا در سامانه جامع انبار ها تاکید شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 03 November 2021

در ۷ ماه امسال هزار و ۲۶۵ پرونده کشف کالای قاچاق در گلستان تشکیل و متخلفان ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان جریمه شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

چوب و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین کالای‌های قاچاق در این مدت بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان در این نشست گفت:نظارت بر تولید ،توزیع ،واردات و صادرات باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کر: دستگاه ها،سازمان ها و بخش خصوصی هرچه زود تر انبار های خود را در سامان جامع انبار ها ثبت کنند .

وی گفت: باید اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد تا جرم اتفاق نیفتد.

سرهنگ پهلوانی رئیس پلیس اقتصادی گلستان در این نشست گفت: در ۷ ماه امسال ۵۱ میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک گلستان در این نشست گفت:در ۷ ماه امسال ۲۳۲ هزار تن کالا به ارزش ۹۰ میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شد.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی ارزش صادرات کالا از استان افزود: در این مدت صادرات کالا از استان ۱۶۴ درصد و از نظر وزنی بیشتر شده است.

وی افزود:در ۷ ماه امسال بیش از ۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون دلار وارد کشور شد که از نظر وزنی ۱۴۴ درصد افزایش یافته است.

ایجاد ایستگاه ایست و بازرسی در غرب استان، صدور بارنامه حمل بار همراه مسافر در پایانه‌های مسافری و ایجاد دفتر شعب نمایندگی حمل ونقل گندم در استان از جمله مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار