نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مهم‌ترین مسئولیت ائمه جمعه اصلی و موقت تبیین و بازگو کردن معارف اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 08 November 2021

به گزارش تابناک گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در نخستین گردهمایی ائمه جمعه موقت استان اظهارداشت: جایگاه نماز جمعه جایگاه بسیار ارزشمندی است و یک نماز معمولی نیست. نماز جمعه عبادت و بندگی و معرفت‌افزایی است و ائمه جمعه وظیفه دارند مردم را با آنچه که مصالح امت اسلامی است آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مهم‌ترین مسئولیت ائمه جمعه اصلی و موقت تبیین و بازگو کردن معارف اسلامی است.

آیت الله نورمفیدی خطاب به ائمه جمعه استان، گفت: مسائل اعتقادی، اخلاقی و رفتاری را قبل از بیان خطبه‌ها مطالعه و بررسی کند و در حدی که خطبه اول اجازه می‌دهد برای مردم بیان کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع مسائل اعتقادی است، افزود: وقتی ایمان مردم تقویت شود و معارف دینی را خوب بشناسند در فروعات مسائل هم راه می‌افتند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: خطبه‌ها به نوعی بیان شوند که اقبال و توجه قلبی مردم به مردم به سوی خدا باشد.

وی گفت: توجه قلبی، ایمان به خدا و دلبستگی به خدا و بندگی به خدا اصل و اساس است و در خطبه‌های نمازجمعه هم این کار را در حد توانمان کنیم.

آیت الله نورمفیدی افزود: ائمه جمعه در خطبه‌ها مردم را نسبت به مسائل روز جامعه آگاه کنند و همه مردم و گروه‌ها با سلایق مختلف را برای شرکت در نمازجمعه دعوت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار