رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان از ۶۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴ 15 November 2021

 

قدرت‌الله عابدی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به شرایط استان، به پروژه‌های آبی و خاکی استان اهمیت بیشتری داده شده است.

وی گفت: براساس آمار، از سال ۹۶ تا ۹۸ از مجموع اعتبارات تملکی استان در حوزه تأمین، عرضه و بازچرخانی آب ۲۶.۵ درصد کل اعتبارات به این بخش اختصاص پیدا کرد. به عبارت دیگر از یکهزار و ۶۶۵ میلیارد تومان اعتبار ۴۴۲ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت. ضمن اینکه ۲۲.۶ درصد اعتبارات هم به بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: سال گذشته در فصل منابع آب ۴۱ میلیارد تومان به آب منطقه‌ای، ۵۰ میلیارد به شرکت آب و فاضلاب، ۶۹.۹ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین ۲۵ میلیارد تومان از سرجمع استانی برای لایروبی و احیای آببندان‌ها تخصیص دادیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان در زمینه آب به ویژه بخش شرب، خاص و بحرانی است، گفت: پیشنهادات‌مان را برای لایحه بودجه ۱۴۰۱ در اختیار نمایندگان و وزارت نیرو قرار داده‌ایم.

عابدی ادامه داد: امسال برای آبرسانی به شهر گرگان ۹۰ میلیادر تومان اعتبار دیده شد که امیدواریم دستگاه‌های مسئول بتوانند بخشی از مشکلات آب شرب را در مرکز استان برطرف کنند.

وی درباره تأمین آب شرب روستا‌ها هم گفت: ۶۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی روستایی در استان پیش بینی شده که ۲۱۷ میلیارد تومان از منابع ملی و ۴۰۲ میلیارد تومان از منابع استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: از محل اعتبارات محرومیت زدایی که ۴۴۸ میلیارد تومان منابع برای استان در نظر گرفته شد، سهم آب شرب ۱۱۶ میلیارد تومان معادل ۲۶ درصد کل اعتبارات این بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار