امام جمعه گنبدکاووس گفت: در حوزه دین اسلام و اندیشه اسلامی مطالب زیادی وجود دارد که باید متناسب با مقتضیات زمان و سوالاتی که توسط افراد به خصوص نسل جوان مطرح می‌شود، دسته‌بندی و عرضه شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 23 November 2021

 

به گزارش تابناک گلستان، حجت الاسلام محمود ترابی روز سه‌شنبه در چهامین نشست گفتمان "جهاد تبیین و بیان حقایق" با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: دین اسلام یک آیین انقلابی و تحول آفرین در همه حوزه‌ها است و اگر مطالب آن متناسب با زمان و مکان به افراد عرضه و تبیین شود، بسیاری از مشکلات جامعه و نیز شبهات و ابهامات مطرح شده علیه این دین آسمانی برطرف خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل در ارائه اسلام ناب محمدی(ص) افزود: بزرگترین هنر بنیانگذار جمهوری اسلامی، معرفی اسلام به‌عنوان آیین انقلابی در مقابل اسلام آمریکایی بود که سبب تغییر در نظام فکری مردم و پیروزی آنها علیه دنیای استکبار شد.

امام جمعه گنبدکاووس، تحول آفرینی را در ذات دین دانست و ادامه داد: برای موفقیت در ارائه مطالب دینی و نظام اسلامی باید برپایه نظام فکری خویش مطالب را ابتدا دسته بندی و اولویت بندی و سپس به افراد ارائه کنیم.

دراین نشست که در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، جمعی از علما و روحانیون و مدیران این شهرستان حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن سال ۹۷ در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

ایشان با تاکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای دراین بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار