دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی، حل مشکل آب شرب استان، نجات خلیج گرگان، زهکشی اراضی، رفع مشکل پتروشیمی و تکمیل برخی پروژه‌های نیمه تمام را از مطالبات استان در سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ 23 November 2021

به گزارش تابناک گلستان، غلامرضا منتظری با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گلستان در آذرماه اظهار داشت: معمولا در سفر‌هایی که در چنین سطحی برگزار می‌شود باید مواردی مطرح شود که مبتلابه استان بوده و دارای اولویت است.

وی گفت: درصدر مطالبات و خواسته‌های استان مسئله آب آشامیدنی است که اگر مدیریت نشود سال آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد. هرچند زیرساخت‌هایی شکل گرفته، اما باید با حمایت رئیس جمهور، عملیاتی شود از جمله شیرین سازی آب دریا، سد میرداماد و تکمیل نرماب برای شرق استان که جزو پروژه‌های مهم این بخش هستند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان محور دوم مطالبات نمایندگان و مسئولان استاندار را احیای خلیج گرگان مطرح کرد و گفت: موضوع مهم دیگر در استان بحث خلیج گرگان بوده که در حال خشک شدن است که باید از این اتفاق تلخ پیشگیری کرده و از نابودی آن جلوگیری کنیم. اگر خشکی خلیج گرگان کترل نشود دچار ریزگرد‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی متعددی خواهیم شد.

وی زهکشی اراضی کشاورزی را یکی دیگر از خواسته‌های استان در سفر آینده رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: با توجه به کمبود آب نیاز به زهکشی و توسعه آببندان‌ها داریم تا کشاورزان مشکلات کمتری داشته باشند.

منتظری گفت: علاوه براین موارد یکسری پروژه‌های نیمه تمام در استان که جریان ساز هستند از جمله سالن ۶ هزار نفری شهر گرگان که با توجه به اینگه گرگان پایتخت بسکتبال ایران است، هواداران انتظار دارند سالنی مناسب برای برگزاری و تماشای مسابقات این تیم داشته باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اقتصاد ما کشاورزی است اگر صنایع مرتبط نداشته باشیم اشتغالی هم ایجاد نمی‌شود. مثلا با اینکه بهترین توتون و بیشترین سطح زیرکشت را در کشور داریم، اما در زمینه فرآوری این محصول با مشکل مواجه هستیم.

وی به پروژه‌های ریلی هم اشاره کرد و گفت: راه آهن گرگان به مشهد با اینکه جزو مصوبه‌های سفر‌های دولت‌های قبلی بود، اما اجرایی نشده است و ما در این سفر بار دیگر این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. راه آهن گرگان آزادشهر شاهرود هم پروژه دیگری است که می‌تواند جنبه‌های اقتصادی فراوانی داشته باشد.

منتظری توسعه زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان را از دیگر موضوعات مهم و قابل طرح در سفر رئیس جمهور به استان عنوان کرد و افزود: در گرگان به جز بیمارستان ۵ آذر، مرکزی دولتی که بتواند پاسخگوی نیاز‌های درمانی مردم باشد، نداریم و لازم است در این بخش توجه بیشتری به استان گلستان به ویژه برای درمان بیماری سرطان که در این استان شایع است، شود.

وی همچنین قول داد موضوع مجتمع پتروشیمی گلستان را هم در سفر آینده رئیس جمهور به استان از سوی حدود ۱۰۰ هزار سهامدار این پروژه مطرح کرد و گفت: بعد از ۱۵ سال این پروژه همچنان معطل مانده و هرچند بخش خصوصی متولی است، اما در سفر رئیس جمهور پیگیر رفع مشکلات آن خواهیم بود.

دبیر مجمع نمایندگان استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۱ پیش رو است، در این سفر باید تلاش کنیم وضعیت بودجه‌ای استان بهبود پیدا کند و استاندار هم به طور قطع پیگیر افزایش منابع بودجه‌ای استان خواهد شد. با توجه به نیاز‌های فراوان و محدودیت منابع ناچار به اولویت بندی مطالبات و درخواست‌های خود هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار