مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که خاموشی زیگزاگی چراغ‌های روشنایی بزرگراه‌های گلستان در ۲ ماهه پاییز موجب صرفه‌جویی هزار و ۸۰۰ مگاواتی برق شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 23 November 2021

 

علی‌اکبر نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روشنایی بزرگراه‌های اصلی گلستان به صورت یک در میان و زیگزاگی، تعمیر پایه‌های روشنایی آسیب دیده و اصلاح و بهسازی پایه ها، بخشی از اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف برق در استان است.

وی تاکید کرد که اجرای این طرح ها و اعمال خاموشی زیگزاگی تاثیری در روشنایی جاده و کاهش دید رانندگان ندارد و استانداردهای لازم برای حفظ ایمنی بزرگراه ها رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با بیان اینکه آغاز فصل زمستان، کاهش دما و وارد شدن سامانه‌های گرمایشی به مدار مصرف، منجر به افزایش قابل توجه مصرف گاز در کشور می‌شود، اجرای این طرح را اقدامی موثر برای تامین برق مورد نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد اعلام کرد.

نصیری افزود: با کاهش روشنایی معابر اصلی، میزان مصرف برق و در نتیجه نیاز نیروگاه‌های تولید برق به گاز نیز کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد و این اقدام در استقبال از زمستان و عبور از بحران‌های احتمالی ناشی از تغییرات جوی همچون سیل و طوفان، اثربخشی قابل قبولی خواهد داشت.

شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزون بر ۶۱۷ هزار مشترک دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار