طرح پرداخت الکترونیکی صدقه به ۲ اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده این شهرستان رونمایی و امکان انجام آن فراهم شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ 26 December 2021

رییس اداره کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس روز یکشنبه گفت: طرح پرداخت آسان صدقات به صورت الکترونیکی در قالب کُد کیو آر (QR) در راستای اسناد بالادستی بویژه برنامه ششم توسعه کشور و نیز اهداف سازمانی با نصب نرم افزار مربوطه و از طریق گوشی هوشمند تلفن همراه انجام می‌شود.

علیرضا کریمیان افزود: در راستای این طرح قرار است طی روزهای آینده بر روی ۲۱ هزار و ۵۰۰ صندوق صدقات خانگی و شهری ۲ اداره کمیته امداد گنبدکاووس برچسب کُد کیو آر نصب شود تا مردم بتوانند با اسکن آن از طریق گوشی هوشمند تلفن همراه عملیات پرداخت الکترونیکی را انجام دهند.

وی، تسریع در کمک رسانی به نیازمندان، صرفه جویی در وقت، حفاظت از پول ملی، حذف رسیدهای کاغذی تخلیه صندوق‌ها، عدم مراجعه ماموران کمیته امداد به منازل و پیشگیری از انتقال بیماری‌ها را از جمله اهداف اجرای این طرح ملی دانست و اضافه کرد: تمام درآمد صدقات در شهر محل جمع آوری و اموراتی چون ساخت مسکن، هزینه درمان، کمک هزینه تحصیل و تهیه جهیزیه برای فرزندان مددجو هزینه خواهد شد.

کریمیان همچنین به طرح کوثر کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت در این طرح که در راستای ترویج ازدواج آسان و با هدف کمک به تامین جهیزیه برای نوعروسان زیرپوشش این نهاد درحال انجام است، کارکنان دستگاه‌های اداری، افراد و نیکوکاران گنبدی کمک‌های نقدی خود را برای تامین پنج قلم کالا و به صورت الکترونیکی به حساب هر یک از ادارات کمیته امداد این شهرستان واریز می کنند.

رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس ادامه داد: هزینه تامین پنج قلم لوازم خانگی شامل "یخچال، تلویزیون، فرش، اجاق گاز و جاروبرقی" برای جهیزیه نوعروسان ۲۶۸ میلیون ریال است که ۱۱۵ میلیون ریال آن توسط کمیته امداد، ۶۸ میلیون ریال توسط شرکت تولید کننده لوازم خانگی و ۸۵ میلیون ریال نیز توسط خیرین تامین می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال هر یک از ۲ اداره کمیته امداد گنبدکاووس ۱۲۶ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش با هزینه کل ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تحویل دادند و اکنون این ۲ اداره درمجموع ۲۰۰ نوعروس زیرپوشش در نوبت تامین جهیزیه دارند.

کمیته امداد شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس به دلیل جمعیت و وسعت بالا و نیز با هدف رسیدگی بهتر به مددجویان و نیازمندان از سال ۹۵ به ۲ منطقه تبدیل شد.

هم اکنون کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس، هفت هزار و ۲۷۷ خانوار با جمعیت ۱۳ هزار و ۲۵۱ نفر و کمیته امداد منطقه ۲ این شهرستان نیز تعداد ۶ هزار و ۲۴۲ خانوار را با جمعیت ۱۰ هزار و ۸۵۵ نفر زیرپوشش دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار