معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از صعودی شدن موج جدید کرونا پیشگیری شود، گفت: احتمال درگیری استان با موج جدید کرونا وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 29 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«حسین خوش اقبال» روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان در سرسرای امید استانداری کرمانشاه با تاکید بر جدیت بیشتر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی، نسبت به احتمال درگیرشدن استان با موج جدید کرونا هشدار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به آغاز موج سویه جدید کرونا در کشور اظهار داشت: هر چه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت جدی‌تری صورت بگیرد احتمال صعودی شدن موج جدید کرونا در استان کاهش می‌یابد.

خوش اقبال افزود: می‌طلبد استقبال از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان فراتر از سطح کنونی شود چرا که واکسینه شدن جامعه خطر ابتلا و آسیب‌پذیری را کمتر خواهد کرد.

وی در پایان بر آمادگی دستگاه‌ها برای برنامه ریزی تدابیر پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: با افزایش مراقبت‌ها و جدیت در نظارت‌ها می‌توان با مشکلات کمتری موج جدید را سپری کرد.

۱۵۶ مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت

به گزارش ایرنا، ۱۵۶ نفر شامل ۱۴ بیمار مثبت بستری و ۱۴۲ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۶۹ افزایش یافته است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون ۱۱۲ نفر است، افزود: از این تعداد ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال سه نفر آن‌ها وخیم است.

«مهدی محمدی» با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته فوتی براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان نداشتیم، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همان ۲ هزار و ۹۴۰ نفر است.

رییس اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۴۹ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

براساس رنگ‌بندی ششم بهمن ماه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های پاوه، صحنه، کنگاور و سرپلذهاب در وضعیت زرد و شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، هرسین، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب و سنقروکلیایی در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار