نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مرحوم آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی هیچگاه از وظیفه اصلی علما و روحانیت که همانا تبلیغ دین در روستاها و شهرها بود، کوتاهی نکرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 16 March 2022

به گزارش تابناک گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز چهارشنبه در آیین تشییع پیکر مرحوم علوی‌گرگانی در گرگان اظهارداشت: مرحوم علوی‌گرگانی در تمام منبرهای خود مشغول موعظه مردم بود و در تمام ماه مبارک رمضان و ایام محرم، در گرگان منبرهایی داشتند که مشتاقان و علاقمندان زیادی برای گوش دادن به سخنان ایشان، پای منبر می‌نشستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایشان در تربیت طلاب و تهذیب نفس و تربیت مردم کوشا بودند که البته این ویژگی، از خصلت‌هایی است که علمای بزرگ به آن مفتخر هستند.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: خصلت مردمی بودن و در کنار بودن و نداشتن حائل و حجاب بین خود و مردم از ویژگی های شایسته و بایسته این روحانی و مرجع تقلید جهان اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: من به شخصه بیش از ۷۰ سال با مرحوم علوی گرگانی از نزدیک دوست و رفیق صمیمی بودم و حتی یکی از عللی که باعث شد من وارد حوزه علمیه و مشغول به تحصیل علوم دینی شوم، ارتباط و دوستی با ایشان بود.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: آیت‌الله علوی گرگانی، سال‌ها در حوزه علیمه مشغول تحصیل و تعلیم و تربیت طلاب بود.

در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی که از حسینه ثارالله سپاه گرگان به سمت امامزاده عبدالله این شهر برگزار شد، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که خود گرگانی بوده و سال‌ها پای منبر ایشان نشسته بود، قرائت شد.

پیکر مرحوم علوی‌گرگانی، پس از تشییع در گرگان، به قم منتقل شد و قرار است فردا پس از اقامه نماز میت، در آستان مقدس حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود.

آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.

 آیت‌اللَّه العظمی علوی گرگانی، در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.

این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است.

علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمرانی وی است.

مراسم ختم و یادبود مرحوم آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی، امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مسجد جامع گرگان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار