معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: براساس ظرفیت سنجی صورت گرفته، ۸۴ هزار نفر از مددجویان این نهاد در استان و در رده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال مستعد سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و خودکفایی هستند.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 16 March 2022

به گزارش تابناک گلستان به نقل از ایرنا، مهدی نظری روز چهارشنبه در این باره افزود: برای تسریع در اشتغال این عده از مددجویان در استان، کمیته امداد برنامه ریزی خود را انجام داده ولی سرمایه گذاری در این حوزه مطابق اختصاص تسهیلات است.
وی ادامه داد: همکاری بیش از گذشته بانک های عامل در پرداخت تسهیلات، آسان سازی مراحل اداری در ارایه تسهیلات توسط بانک های عامل، جذب بیشتر راهبران شغلی در بخش تولیدات، سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان بسیار ضروری است.
نظری گفت: این نهاد صرف ارایه تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان استان پیگیری نمی کند بلکه شناسایی مددجویان واجد شرایط، آموزش و مهارت، بازاریایی و نظارت و بازبینی برای طرح های اشتغالزا به مدت پنج سال را در دستور کار دارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گلستان افزود: امسال ایجاد هشت هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی توسط این نهاد در استان برنامه ریزی شد که تاکنون هفت هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی با جذب ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.
به گفته وی امسال سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان واجد شرایط استان در نظر گرفته شده است.
مطابق گزارش کمیته امداد گلستان، این نهاد ۷۹ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش خدمات خود دارد.
این استان شمالی یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار