مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:
گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت که شاخص مقاوم سازی روستایی در استان از هفت درصد در سال ۸۴ به ۵۷ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 16 April 2022

به گزارش تابناک گلستان، سید محمد حسینی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: گلستان استان حادثه خیز اعم از سیل، زلزله، رانش، فروچاله و غیره است و برنامه جامعی برای ایمن‌سازی روستاها در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: در مجموعه سرفصل بازسازی‌ها از سال ۸۶ تاکنون ۴۸ هزار واحد مسکونی بازسازی شده است.

وی بیان کرد: نوسازی واحدهای فرسوده هم از سال ۸۴ آغاز شده و توانستیم بسیاری از واحدها را مقاوم سازی کنیم.

حسینی اضافه کرد: در شروع طرح تنها هفت درصد از واحدهای روستایی مقاوم بود که هم اکنون این شاخص به ۵۶ درصد رسیده است و از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد: طی دو برنامه پنج ساله تلاش می‌کنیم تا افق ۱۴۱۰ نوسازی بافت‌های فرسوده را به اتمام رسانده و جشن پایان مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد ۴۰۰ ناظر نظام فنی در استان داشته و ۱۴۰ دفتر طراحی داریم که ۲۸۰ مهندس خبره سازه و معماری در آن فعالیت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه‌هایی که بنیاد مسکن در آن ورود کرده، مسکن محرومان است، افزود: در سال ۹۹ سه هزار واحد محرومان آغاز شد و به پایان رسید و امسال هم دو هزار واحد بعد از ماه رمضان آغاز خواهد شد که هم اکنون در حال شناسایی تشکیل پرونده و صدور پروانه هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۲۰ هزار واحد محرومان طی تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان در کشور ساخته شده که سهم گلستان ۵۷۸ واحد است و در مراوه تپه و سایر روستاها آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۵۰ میلیون بلاعوض، هشت تن سیمان رایگان دو تن و ۲۰۰ کیلوگرم میلگرد رایگان و تیپ و نقشه‌های رایگان در اختیار این واحدها قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار