۹۴درصد آب آشامیدنی در استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 16 April 2022

به گزارش تابناک گلستان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: ۶۲۵ حلقه چاه آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌های استان را تامین می‌کند.

ایرج حیدریان افزود: ۹۴ درصد تامین آب در استان از منابع زیرزمینی است که بیشتر از میانگین نرمال است.

او با بیان این که نیاز منابع آبی استان ۷ هزار و ۲۴۳ لیتر بر ثانیه است گفت: برای تامین این میزان نیاز آبی در استان، یک‌هزار و ۶۷۶ لیتر بر ثانیه کمبود داریم.

حیدریان ابراز امیدواری کرد؛ با کمک سازمان آب منطقه‌ای منابع آب سطحی که در بخش آب آشامیدنی هنوز به مدار بهره‌برداری نرسیده تکمیل شود تا در گلستان بتوانیم از آب‌های سطحی نیز استفاده کنیم.

حیدریان گفت: شاخص برخورداری جمعیت روستایی گلستان از آب شرب، ۷۴.۲۴ درصد است و ۳ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته تاکنون و تخصیص اعتبار آب رسانی به روستا‌ها، این مشکلات تا حدودی کمتر شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: با توجه به کاهش ۱۴درصدی نزولات جوی نسبت به آمار درازمدت منتهی به اسفند ماه و همینطور سطح پوشش برف در ارتفاعات، برای مدیریت مصرف آب در پیک، تمهیداتی مانند مدیریت قُرق چاه‌های آب آشامیدنی و ممنوعیت کشت شالی و چغندرقند بهاره اندیشیده شده است.

وی هم از کاهش ۲۹۲ میلیون مترمکعبی ذخایر آبی کم عمق و عمیق خبرداد و افزود: حفر و تجهیز ۹۲ حلقه چاه آب در دستور کار است که تاکنون برای حفر ۲۷ حلقه چاه قرارداد بسته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار