ما دنبال چی هستیم ؟!مگر غیر از این است که شورای شهر بخاطر شهر و تامین منافع شهروندان می بایست دو سال پیش شهردار شهر را انتخاب می کرد ولی بارها به درب بسته حاشیه ها خورد ؟!
کد خبر: ۱۰۴۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 28 April 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: ماههاست که شهر ایلام با تمام حقوق شهروندانش در گروگان تعدادی قلیل از اعضای شورای شهر قرار گرفته است .

نزدیک به یکسال از عمر شورای شهر سپری شده است ،برخی دوستان با پناه گرفتن در پشت نگاه‌های ایلوندی ،شهروندی را مورد هدف قرار داده اند.

برخلاف شعار های شیک روزگار انتخابات ،برخی که شورای شهر را با بنگاه معاملاتی اشتباه گرفته اند ،چون هزینه های رسیدن به ساختمان سفید را جبران نکرده اند ،بنا را بر تنش و گل آلود کردن آب نموده اند،شاید در این بین شاه ماهی صید کنند!

نتیجه این شده که با وجود رسیدن به یک چهارم عمر شورای شهر !هنوز‌ گامی جدی در مسیر رفع گرفتاری های رنگارنگ شهر در تمامی حوزه ها بر نداشته اند ،شهری که هرگز نتوانست در تراز مرکز استان قرار گیرد!

پس از دو سال حاشیه سازی های تعمدی و کشمکش های شبیه به مسابقه طناب کشی !با تعقل تعدادی از اعضای شورای شهر ، شهرداری باتجربه و غیر ایلامی سکاندار مدیریت شهر شدو با این انتخاب روح امید به شهروندان و شهر ایلام دمیده شد.
اما هنوز جوهر حکم شهردار خشک نشده و ایشان اتاق مدیریت خود را نشناخته است ،حاشیه ها ی مخرب و آسیب زای برآمده از اتاق فرمان حاشیه سازان آغاز شده است

یک روز قرار داد اجاره منزل مسکونی شهردار را در اختیار رسانه ها قرار می دهند تا از آن بعنوان ابزاری برای تخریب و جنجال بهره گیری کنند.

دگر روز با وارونه سازی سخنان شهردار در دیدار با استاندار ،به گونه ای دیگر فضا را جلوه می دهند تا همچنان فتیله حاشیه ها روشن بماند

سپس اقدام شهردار جدید در خصوص انتخاب همکاران بر اساس تخصص و توانمندی بعنوان یک اصل پذیرفته در ساختارهای مدیریتی را چاشنی بلوا سازی خود قرار می دهند،تا همچنان فضای تیره و‌تار حاشیه ها بر سر مدیریت شهر ایلام بافی بماند

جای تعجب دارد که در این بین تعدادی از همکاران رسانه ای ما که تاکنون به حاشیه های شورای شهر و تعلل در انتصاب شهردار جدید می تاختند ،به جای آرام نمودن فضا ،خود آتش تهیه حاشیه سازی های برخی از اعضای شورای شهر شده اند

پس کجاست آن همه دغدغه ؟!پس کجاست آن همه شعاری که برای پاسداشت حقوق شهروندی سر می دادید؟چرا یکجا همه شعارها رنگ باخت ؟


پس حقوق شهروندان ایلام چه می شود ؟!چرا باید هیچوقت حاشیه دست از سر این شهر و‌شهروندانش بر ندارد ؟

ما دنبال چی هستیم ؟!مگر غیر از این است که شورای شهر بخاطر شهر و تامین منافع شهروندان می بایست دو سال پیش شهردار شهر را انتخاب می کرد ولی بارها به درب بسته حاشیه ها خورد ؟!

مگر مطالبه همه رسانه ها انتخاب شهردار برای رسیدن به وضعیت شهر،عمران و بهبود مبلمان های شهر نبود !؟خوب امروز این اتفاق روی داده است و شهردار انتخاب شده است ،پس این حاشیه سازی ها برای چیست ؟

چرا در طول یک هفته هر روز یک جنجال به پا می شود ؟ اگر محصول اتاق فرمان حاشیه سازان نیست وقتی کسی که هنوز شهردار را نمی شناسد ،پس این رفتارها برای چیست ؟!

نمی‌گوییم اجاره غیرمتعارف منزل کار درستی بود !اما درست تر آن بود به جای اینکه قرار داد در اختیار رسانه ها قرار گیرد ،امضا نمی شد و یا اینکه به صورت محرمانه به اطلاع دستکاههای نظارتی رسانیده می شد!

نقد منصفانه و مشفقانه در مسیر بهبود وضعیت وارایه راهکار جهت ترمیم کاستی ها و نواقص امری پسندیده است و باید مدیران از آن استقبال کنند ،اما در شرایطی که هنوز شهردار کار خود را آغاز نکرده است ،از چه چیزی نقد می کنیم ،کدامین شیوه مدیریتی ایشان را به چالش می کشیم ؟

باید صبر کرد که ایشان کار خود را آغاز کنند ،از تخصص و تجربه خود در مسیر خدمت به شهروندان بهره گیری کنند ،آن وقت اگر در شیوه کار کاستی وجود داشت یا حقوق شهروندان در مسیر تضییع قرار داشت باید قلم نقد بر صفحه انصاف کشید !

در شرایط فعلی حاشیه سازی فقط و فقط باعث می شود شهردار وقت خود را صرف پاسخگویی به حاشیه ها کند ،به جای تمرکز بر شناسایی کاستی ها و بهبود شرایط به نفع شهروندان ،باید وقتی که از آن شهروندان است صرف عبور از حاشیه ها کند .

از اینرو انتظار می رود هم همکاران رسانه ای و مدیریت شهری و شورای شهر این توصیه ها را مدنظر داشته باشند ؛
اول ؛شورای شهر باید بداند که اقلیت و‌اکثربت اقتضای دموکراسی است ،اگر اکثریت شورا براساس مولفه ها شهردار را انتخاب کرده است ،اقلیت باید به این انتخاب احترام بگذارند ،به جای تلاش برای تضعیف شهردار و تخریب همکاران خود ،با تعامل و همراهی زمینه تحقق برنامه ها و اهداف شورای شهر را فراهم آورند

دوم ؛شهردار محترم هم به این نکته اهتمام ورزند که خود را شهردار شهر و خادم مردم ایلام بدانند ،اگر اکثریت به انتخاب ایشان رسیده اند در مشورت گیری و سایر امور مرتبط صرفا نگاهشان را به اکثریت معطوف نکنند بلکه نگاهشان به شورا نگاهی فراگیر باشد نه بر اساس اقلیت واکثریت

شهردار دقت نمایند در دام حاشیه ها قرار نگیرند و با در پی گرفتن مشی تعامل و همراهی با شورای شهر ،بعنوان یک خادم معتمد زمینه ایجاد اتحاد و همدلی را بین اعضای شورای شهر فراهم آورند

شهردار محترم دقت داشته باشند که شهرداری آبستن نگاه های طایفه ای وایلی است ،در ایلام مدیریت ها بر پایه نگاه ایلی و منافع طایفه ای شکل می گیرد و رفتار می کند ،پس در جابجایی و انتصابات حتما برقراری توارن مد نظر باشد

شهردار ایلام دقت نمایند برخی حاشیه ها محصول شکل گیری محفل های رانتی در درون شهرداری است، مدام که این محافل احساس کنند منافعشان در معرض تهدید است ،حاشیه ها هم از شهر رخت بر نمی بندد،پس تمام تمرکز خود را بر کار و طرح ها بگذارید و از کنار حاشیه ها عبور کنید

سوم ؛دوستان همکار رسانه که همواره دغدغه مندانه مسایل شهر و مدیریت شهری را دنبال می کنند ،قدری جانب انصاف را گرفته و به جای دمیدن بر آتش حاشیه های دست پخت برخی اعضای شورای شهر ،فضا را برای شهردار جدید آرام نمایند.

دوستان دقت داشته باشند که در معرض قضاوت شهروندان قرار دارند ،شهر دو سال است که بخاطر حاشیه ها ،روی خوش به خود ندیده است ،شهردار پس از دوسال جنجال و تنش انتخاب شده است ،پس به شهردار جدید فرصت دهید تا کار خود را آغاز نماید .

بگذارید شهردار برنامه هایش را در شهر پیاده کند ،اگر‌چنانچه پس از گذشت زمان ،برنامه ها محقق نشد یا منافع شهروندان تامین نشد ،آنوقت تا جا دارد نقد کنید ،بنویسید و‌ راهکار ارایه دهید،چرا که این روزها در مطالب منتشر شده جای راهکارها خالیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار