گرگان- با حضور جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ، هنر، ادب و رسانه در عرصه ملی و استانی، هشتمین یادمان کوچ «محمدرضا لطفی» استاد شهیر موسیقی ایران و شهرستان گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ 05 May 2022

به گزارش تابناک گلستان، با حضور غلامرضا منتظری؛ نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، محمد رعیت؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از اساتید، پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به خصوص جامعه بزرگ موسیقی در عرصه ملی و استانی؛ هشتمین یادمان کوچ «محمدرضا لطفی» استاد شهیر موسیقی ایران در شامگاه چهارشنبه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برپا شد.

در ابتدای مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: نام ماندگار و هنرمتعالی استاد محمدرضا لطفی ما را گرد هم آورده تا ستایشگر جمال حضرت جمیل باشیم.

محمد رعیت افزود: هنر متعالی «محمد رضا لطفی»، فقط محصول توازن، ایقاع و ترکیب الحان نیست بلکه محصول یک اتصال است.اتصال دست و ذهن خلاق هنرمند به منبع هنر، به عالم ماوراء و عالم اصوات فیزیکی است.

رعیت در ادامه با تاکید بر اینکه روح لطفی در آثارش جاری است، گفت: در آن زمان که مردم خسته از طاغوت و طاغوتیان بودند، رفتار و منش انقلابی لطفی، سر خم نکردن در برابر طاغوت بود و آنگاه که مردم نغمه های حماسی می خواستند، دریغ نکرد و حماسه نوازی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: لطفی جوان گرا بود و یاران آخرین روزهای این دنیایش جوانانی بودند که شوق خواندن و نواختن در کنار این پیرچنگی را داشتند و او بی تکبر، خود را وقف هنر موسیقی ملی و جوانان علاقه مند به این هنر کرده بود.

در ادامه «حسین ضمیری» از فعالان فرهنگی و هنری و پژوهشگران فرهنگ عامه گرگان ضمن یادآوری خاطراتی از استاد و پیگیری های صورت گرفته تا به امروز برای باغمزار لطفی گفت: مفاخر هر مملکتی پشتوانه های معنوی و دارایی های نهان هر جامعه هستند و هر کشوری با اهدای نشان خاصی به مفاخر حاضر خود در واقع تجلیل از زحمات ایشان؛ استمرار، کشف، نوآوری و حیات را به فعالان تخصصی آن عرصه اعطا می کند.

ضمیری همچنین با اشاره به اینکه مقدمات و پیگیری هایی برای ثبت «نشان لطفی» انجام شده و نیازمند حمایت های نهایی برای محقق شدن است، گفت: یکی از اهداف ثبت نشان هنری لطفی پاسداشت نام استاد کامل موسیقی اصیل ایرانی و حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی است.

وی افزود: همچنین کشف و همراهی برای بالندگی جوانان عاشق و عامل این عرصه، اعتقاد راسخ به حوزه پژوهش در این حوزه و تولید آثار فاخر فردی و گروهی از دیگر اهداف پیش بین شده برای نشان لطفی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار