نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛
گرگان- نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باغمزار «محمدرضا لطفی» استاد شهیر موسیقی ایران، می تواند به پاتوق بزرگ فرهنگی و هنری در سطح کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ 05 May 2022

به گزارش تابناک گلستان، غلامرضا منتظری شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت استاد محمدرضا لطفی، با اشاره به اینکه استاد لطفی همواره در حال رویش بود و آثار موسیقایی مانده از او آهنگ فطرت او بود، اظهارکرد: روح بلندش از قفس این دنیا کوچ کرده و ما هشت بهارش را به تماشا نشسته ایم؛ اما نام و یاد او همواره زنده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی برپایی چنین یادمان هایی را مجلسی برای تذکر دانست و گفت: با تفکر و تامل و دیدن این جمعیت مشتاق به آن می رسیم که از لطفی نامی نکو باقی مانده است و برای درک بیشتر این هنرمند باید به جد ژرف اندیش باشیم.

منتظری ادامه داد: محمدرضا لطفی تواضع و فروتنی داشت و چون آبی راکد نبود و همواره جریان سازی کرد که آثارش همچنان باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی و تکمیل باغمزار محمدرضا لطفی می تواند تبدیل به پاتوق بزرگ فرهنگی و هنری در سطح کشور شود، گفت: برای زودتر محقق شدن این مهم من خود پیش قدم هستم و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را اهدا خواهم کرد.

منتظری در پایان ضمن قدردانی از پیگیری های مجدانه برای ارج نهادن به چهره استاد محمد رضا لطفی، گفت: برای محقق شدن «نشان لطفی» به نوبه خودم از هیچ کوششی فروگذار نخواهم بود.

گفتنی است مقدمات و پیگیری هایی برای ثبت «نشان لطفی» انجام شده و نیازمند حمایت های نهایی برای محقق شدن است.

یکی از اهداف ثبت نشان هنری لطفی پاسداشت نام استاد کامل موسیقی اصیل ایرانی و حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار