استاندار کرمانشاه تأکید کرد:
استاندار کرمانشاه گفت: سیاست مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اقدامی موثر و تصمیمی راهبردی برای تحقق عدالت اجتماعی، حمایت از دهک های پایین جامعه، مبارزه با فساد و رانت و اصلاح ساختار اقتصادی است.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 10 May 2022

اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها گامی مهم برای تحقق عدالت اجتماعی/ توزیع عادلانه یارانه ها برای حمایت از دهک های پایین جامعهبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ بهمن امیری مقدم در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار که امروز در سالن شهید سلیمانی برگزار شد؛ اظهار داشت: دولت مردمی با اصلاح نحوه ی تخصیص یارانه کالاهای اساسی و اقدام برای حل مشکلات پیش آمده به دلیل توزیع ارز ترجیحی، گامی مهم در راستای مبارزه با فساد، رانت و تبعیض و تحقق عدالت برداشته و صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی نیز بر ساماندهی ارز ترجیحی برای حل چالش های به وجود آمده تأکید داشتند.
 وی افزود: دولت آيت.. رئيسي با اجراي طرح مردمي سازي و اصلاح يارانه ها به دنبال توزيع عادلانه يارانه ها و تقويت دهك هاي پايين جامعه است كه يك طرح بسيار اثرگذار و تصمیمی راهبردي براي توسعه اقتصادي كشور است.
امیری مقدم خواستار هماهنگي و همراهي بيشتر تمامي دستگاه هاي اجرايي برای نظارت و كنترل دقيق بازار به منظور اجراي بهتر طرح اقتصادي دولت شد و تصریح کرد: بی شک اتحادیه ها و اصناف همکاری و همراهی مناسبی خواهند داشت.
وي ادامه داد: طرح مردمي سازي و اصلاح يارانه ها بايد سال هاي گذشته اجرا مي شد، اما دولت سيزدهم با شجاعت و جسارت و به منظور تحقق عدالت این طرح مهم اقتصادی را اجرا کرد تا بتواند ضمن توزیع عادلانه یارانه، برای افزایش قدرت خرید دهک های پایین جامعه نیز اقدام کند.  
استاندار کرمانشاه اقدامات کارشناسانه دولت برای ساماندهی به نحوه و محل اختصاص ارز ترجیحی را قابل تقدیر دانست و گفت: هرچند اجرای این طرح پس از بررسی ابعاد مختلف و در نشست های مجلس، دولت و نخبگان تبیین شده و در محافل اقتصادی، مراکز علمی و رسانه ها نیز به آن پرداخته شده اما امروز باید این موضوع با رویکرد آگاهی بخشی برای مردم تشریح شود و مزایای اجرای این طرح نسبت به استمرار وضعیت موجود بیان شود.
استاندار كرمانشاه بيان داشت: هيچ دولتي در سال اول فعالیت خود اين گونه طرح ها را اجرايي نمی کند، اما دولت سيزدهم به لحاظ اينكه برای كم كردن فاصله طبقاتي، با همراهی همه قوا و مشارکت مدرم سیاست مردمي سازي و توزیع عادلانه يارانه ها را اجرا خواهد كرد که همکاری و همراهي بيشتر دستگاه هاي اجرايي برای نظارت دقيق بر بازار نیز لازم است.
مقام عالي استان تاكيد كرد: به لحاظ اينكه بايد با اجراي دقیق طرح مردمي سازي و اصلاح يارانه ها در سرنوشت و آينده كشور دخيل و تاثيرگذار باشيم لذا ضرورت دارد كه روند كنترل و نظارت بر بازار را گسترش دهيم و بازرسان حتماً با هر گونه عوامل گران فروشي و كم فروشي به شدت برخورد كنند.
وي تصريح كرد: اجراي بهتر طرح مردمي سازي و اصلاح يارانه ها نيازمند همدلي، همراهي، پيگيري، جديت و تلاش مضاعف همه مديران دستگاه هاي اجرايي است؛ لذا بايد با نهايت كوشش و تلاش به اجراي هر چه بهتر آن در استان كمك كنيم.
اميري مقدم همچنين اقناع سازی افکار عمومی و اتحادیه ها را برای اجرای بهتر این طرح مورد تاكيد قرار داد و گفت: طرح مردمي سازي و اصلاح يارانه ها يك طرح بسيار مهم و اثربخش براي آينده اقتصاد كشور است و بايد تلاش كنيم تا طرح به درستي و با دقت براي همه مردم تشريح و تبيين شود تا اجراي آن با روند بهتري دنبال شود.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: بازرسين و ناظرين بايد نظارت دقيقي بر كنترل بازار داشته باشند و با هرگونه افزايش قيمت ها كه بدون هماهنگي با مصوبه ستاد تنظيم بازار استان برخورد كنند و بر این اساس نظارت مستمر و اجرای دقیق سازوکارهای کنترل بازار موضوعي بسار مهم و الزامي است كه دستگاه هاي ذيربط بايد به آن توجه جدي داشته باشند.
نماينده عالي دولت در استان همچنين از اداره غله استان خواست كه با همكاري دستگاه هاي ذيربط و فرمانداري ها بر نحوه فعاليت نانواني ها در شهرستان ها نظارت دقيق و همه جانبه اي داشته باشند و چنانچه تخلفي از برخي از خبازي ها مشاهده شد بدون وقفه نسبت به پلمب آن اقدام كنند.
استاندار كرمانشاه همچنين خواستار برخورد شديد با هرگونه تخلف از هر صنف و يا واحد توليدي شد و گفت: اتحاديه ها و اصناف بايد همكاري و همراهي خوبي براي ترزيق آرامش در روند اجراي طرح اقتصادي دولت داشته باشند تا مردم طعم شيرين اين طرح را بيشتر احساس كنند.
گفتنی است در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به 3 دهک اول نفری 400 هزار تومان و دهک های بعدی نفری 300 هزار تومان کمک معیشتی در ماه  پرداخت می شود و در این طرح همه مردم بدون استثناء از یارانه نان و دارو برخوردار هستند و به هیچ عنوان قیمت نان، دارو و بنزین افزایش پیدا نمی‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار