کد خبر: ۱۰۴۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱ 10 May 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

آثار باستانی و بنا‌های تاریخی هر کشور پیشینه آن کشور به حساب می‌آید که این آثار دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند و هر شخصی موظف است برای حفظ این تمدن چند هزار ساله تلاش بسیاری انجام دهد.

حفظ بنا‌های تاریخی در ایران متاسفانه از اهمیت خیلی زیادی برخوردار نیست و متاسفانه برخی از آثار تاریخی که در روستا‌ها و شهر‌های مختلف کشور وجود دارد با بی توجهی و یا کم توجهی آشکاری از سوی مردم و مسئولان مواجه شده است.

حفظ بنا‌های تاریخی و آثار معماری قدیمی در کشور با حضور مردم میسر می‌شود، چرا که اگر مردم در این بافت‌های تاریخی حضور نداشته باشند، این میراث شادابی کافی را ندارند.

شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن کشور بشمار می آید. آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند، پس حفاظت و حراست از آن‌ها امری ضروری است.

اهمیت حفاظت از آثار تاریخی به عنوان سند‌هایی ماندگار برای داشتن تصویری شفاف از زندگی گذشتگان بسیار بااهمیت است.

احیای آثار باقیمانده از گذشته مجب بازیابی هویت فراموش شده می شود چرا که مهم‌ترین عاملی که میراث فرهنگی را برای یک ملت مهم و باارزش می‌سازد هویت و ارزشی است که آن نماد تاریخی، میراث فرهنگی برای یک ملت دارد و رابطه‌ای ارزشی، عاطفی و افتخارآفرین برای یک ملت ایجاد می‌کند

در جهان کنونی صنعت گردشگری از کارآمدترین و پویاترین فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی محسوب می‌شود و امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم و مسئولان ذی ربط در حفظ بنا‌های تاریخی، این هویت چند هزارساله و پیشینه تاریخی کشور غبار فراموشی به خود نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار