همزمان با روزهای پایانی هفته معلم آئین بزرگداشتی به همراه تجلیل از معلمین آموزشگاه شهید رضایی مزدک از مدارس حاشیه شهر یاسوج با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد .
کد خبر: ۱۰۴۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵ 11 May 2022

متفاوت ترین آئین گرامیداشت هفته معلم در حاشیه شهر یاسوج + فیلم و تصاویر

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همزمان با روزهای پایانی هفته معلم آئین بزرگداشتی به همراه تجلیل از معلمین آموزشگاه شهید رضایی مزدک از مدارس حاشیه شهر یاسوج با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد .
این آئین ویژگی های خاصی داشت که آن را متفاوت از دیگربرنامه های تجلیل در مدارس این شهرستان قرار می داد ، از جمله اینکه این مدرسه در یکی از مناطق حاشیه ای شهر قرار دارد که دارای مشکلات متعدد و یکی از کانون های آسیب های اجتماعی شهر یاسوج محسوب می شود .
فضای آموزشی پای ثابت مشکل مدارس بویراحمد
در این آئین علاوه بر اجرای برنامه های متفاوت و جذاب ، مدیر مدرسه ضمن تبریک هفته معلم و خیر مقدم به مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و هیات همراه گفت : برگزاری برنامه های شاد فرهنگی اینچنینی می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت فرهنگی در مناطق با آسیب های اجتماعی نماید.
هومان بهادران افزود : باتوجه به اینکه این منطقه از جمله مناطق حاشیه ای شهر با آسیب های اجتماعی بالا است انتظار می رود که با همکاری کارشناسان و آموزش و پرورش برنامه های شاد و مفرح بیشتری تدارک دیده شود .
بهادران در ادامه گفت : منطقه مزدک یکی از مهاجرپذیرترین مناطق شهر یاسوج است که نیاز شدید برای افزایش کلاس درس و فضای آموزشی دارد که انتظار داریم مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در این زمینه اقدام نماید .
وی همچنین یکی دیگر از نیازمندی های آموزشگاه را کمبود شدید تجهیزات عنوان کرد و از مدیر آموزش و پرورش تقاضای مساعدت کرد .
مدیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت : یکی از دلایل حضور در این برنامه ، قدردانی و تجلیل از عملکرد همکارانی است که در کلاس درس امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند .
کورش دلشاد افزود : معلمان ما علاوه بر نقش برجسته تعلیم و تربیت ویژگی های دیگری هم دارند از جمله در زیست بوم جدید که با شیوع کرونا ایجاد شد و در حالی که همه امورات اجتماعی از جمله آموزش در بحران قرار داشت اما معلمین ما بدون هیچ چشم داشتی پای کار آمدند .
وی گفت : یکی دیگر از ویژگی های برجسته معلمین صبر و حوصله آن ها است چرا که باید در یک کلاس 30 نفری علاوه بر آموزش ، تربیت دانش آموزان را هم انجام دهد و بی شک سعه صدر در مقطع ابتدایی از جمله برجستگی های معلمین است .
دلشاد ادامه داد : کرونا به ما و اولیا یاد داد که هیچ چیز و ظرفیتی نمی تواند جای کلاس ، مدرسه و آموزش حضوری را بگیرد چون شما دانش آموزان ، دوستانتان را در مدرسه پیدا می کنید ضمن اینکه در مدرسه شادی و نشاط وجود دارد ، تعاملات اجتماعی ، سرزندگی و شکل گیری شخصیت هم در مدرسه و کلاس درس است .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به درخواست مدیر آموزشگاه مبنی بر تلاش برای رفع مشکل فضای فیزیکی گفت : در صورت تامین زمین برای ساخت فضا مشکلی نداریم و باتوجه به درخواست برای اضافه کردن کلاس در بخشی از محیط آموزشگاه ، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .
دلشاد همچنین در خصوص کمبود تجهیزات هم اظهار داشت : با توجه به اقدامات و پیش بینی های صورت گرفته برای مهرماه مشکلی نخواهیم داشت و تجهیزات مورد نیاز تامین می شود.
فیلم / سلام فرمانده !
این روزهای یک آهنگ حماسی به شدت در فضاهای واقعی و مجازی بازنشر می شود که دانش آموزان آموزشگاه شهید رضایی مزدک هم از آن غافل نبوده و با کمترین امکانات به اجرای این آهنگ پرداختند که به شدت مورد توجه میهمانان و دانش آموزان قرار گرفت .
همچنین نمایشگاه کوچکی از دست ساخته های دانش آموزان برپا و در معرضدید حاضران قرار گرفت .
 فیلم/ ویژه برنامه های کلاس اولی ها !
یکی دیگر ا جذابیت های این آئین مربوط به ویژه برنامه های دانش آموزان کلاس اولی مدرسه بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت .
تجلیل از معلمان و دانش آموزان
در این مراسم همچنین فرهنگیان و تعدادی از دانش آموزان مورد تجلیل قرار گرفتند.
گزارش تصویری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار