چه کسی پاسخگوی این دختر جوان طلبه است؟
یک دختر جوان طلبه در روستای تاریخی لما در شهرستان بویراحمد ، معتقد است که بی عدالتی فرهنگی در استان زیاد است به عنوان مثال در حالی که در برخی روستاها برنامه های فرهنگی متعددی انجام می شود اما در برخی دیگر بی توجهی مشهود است.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 11 May 2022

بی عدالتی در امور فرهنگی ! / مساجد طبقاتی بدون نمازگذار و جوانانی که از نبود مسجد به فساد کشیده می شوند! + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بارها از زبان مسئولان شنیده ایم که عمده دلایل بروز آسیب های اجتماعی در کنار فقر به مسائل فرهنگی یا به عبارت دیگر به فقر فرهنگی بر می گردد . هر گاه بحث از آسیب های اجتماعی یا مقابله با ناهنجاری های اجتماعی می شود ،عمده جامعه انگشت خود را به سمت دستگاه های قهری و امنیتی مانند دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و اطلاعاتی نشانه می روند و در بیشتر مواقع هم این دستگاه ها ناچرا اقدام به اجرای طرح های امنیت ساز قهری می پردازند مانند آنچه که تحت عنوان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به اجرا درآمد .
سخنان مسئولین دستگاه های انتظامی و قضایی هم شنیدنی است و آن ها هر چند در این خصوص معمولا مطالبه برخورد قهری جامعه و گاها مدیران اجرایی را با اجرای طرح های امنیت ساز انجام می دهند اما خود بارها اعلام کرده اند که قرار نیست بخش عظیمی از مردم را زندانی کنیم چون چنین چیزی امکان ندارد و اصلا زیرساخت آن وجود ندارد !
این مسئولین قضایی و فرماندهان انتظامی و امنیتی خود انگشت را به سمت دستگاه های فرهنگی نشانه می کنند و بر این اعتقاد هستند که بسیاری از مسئولین حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل نمی کنند که نتیجه این بی مسئولیتی در کف خیابان مانند اراذل و اوباش و در جاده ها مانند شوتی ها ، خود را نشان می دهند که نهایتا منجر به مرگ عده ای و بی سرپرست شدن عده ای دیگر می شود !
به عنوان مثال در کنار بسیاری از ناهنجاری ها مانند قمه کشی ، اوباشیگری ، سرقت و بسیاری از آسیب های اجتماعی و بزهکاری ، بحث تصادفات به دلایل مختلف هم مورد توجه نیروی انتظامی قرار گرفته است تا جایی که سردار مصطفایی فرمانده انتظامی استان اینگونه می گوید که  پلیس همه تلاش خود را انجام می‌دهد، اما آن هم ظرفیتی دارد پس نیازمند مشارکت پایدار همه دستگاه‌ها خصوصا دستگاه های فرهنگی هستیم. همه باید احساس مسئولیت کرده و نفش خود را بپذیرند.
سردار مصطفایی ادامه داد : همه دستگاه‌های مسئول باید وظایف خود را در راستای کاهش تصادفات انجام دهند و به خدا و وجدان خود پاسخگو باشند که در این تصادفات از بین رفتن هر فردی از یک خانواده مخصوصا اگر نان آور خانواده باشد ، چه آسیب‌هایی بر خانواده و جامعه وارد می‌شود. توقع ما از همه دستگاه‌های دخیل خصوصا در حوزه‌های فرهنگ سازی این است که نقش خود را ایفا کنند.
شکی نیست که به میزان استقبال جوانان از مراکز فرهنگی و مذهبی به همان میزان از افراد ایجاد کننده نا امنی و ناهنجاری های اجتماعی کاسته می شود و به تبع آن از تعداد زندانی ها هم کاسته می شود و از همه مهمتر ، از تعداد خانواده های بی سرپرست یا بد سرپرست هم کاسته می شود .
یک دختر جوان طلبه در روستای تاریخی لما در شهرستان بویراحمد ، معتقد است که بی عدالتی فرهنگی در استان زیاد است به عنوان مثال در حالی که در برخی روستاها برنامه های فرهنگی متعددی انجام می شود اما در برخی دیگر بی توجهی مشهود است.
این طلبه جوان به موضوع مساجد هم اشاره می کند و می گوید در حالی که جوانان این روستا به دلیل نبود امکانات فرهنگی و مذهبی مانند مسجد به فساد کشیده شده اند ، می بینیم در برخی مناطق ، مساجد چند طبقه ساخته می شود که تعداد نمازگزاران حاضر در آن بسیار کم است .
آنچه که از سخنان مردم از یک طرف ومسئولین و حوزه های امنیتی و قضایی مرتبط با ناهنجاری های اجتماعی ازطرف دیگر مشهود است ، نشان دهنده ضعف شدید و بی توجهی مسئولین دستگاه های فرهنگی است که باید امیدوار بود در دولت جدید حداقل تغییری در این رخوت و بی عملی مسئولان را شاهد باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار