معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: به مناسبت هفته جمعیت، استفاده از تمام اماکن ورزشی، باغات خانواده، فرهنگسرا‌ها و سایر اماکن متعلق به شهرداری شیراز برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر نیم بهاست.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ 16 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مصطفی مشفقیان گفت: تشویق به امر فرزندآوری، تلاش برای تحقق جوانی جمعیت و ایجاد تسهیلات ویژه برای خانواده‌های پرجمعیت، یکی از اهداف مهم شهرداری شیراز است که بر همین مبنا در هفته جمعیت، خانواده‌های شیرازی که سه فرزند و یا بیشتر دارند، می‌توانند از تمام اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی متعلق به شهرداری به صورت نیم بها استفاده کنند.

او گفت: تمام باغات خانواده زیرمجموعه شهرداری شیراز، باغات تاریخی جهان نما، دلگشا و خواجوی کرمانی، تمام سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی زیر مجموعه شهرداری شیراز و تمام همایش‌ها و رویداد‌های مرتبط با فرهنگسرا‌های شهرداری شامل این تخفیف می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز موضوع جمعیت و کاهش باروری در کشور آنقدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب همواره در سال‌های اخیر بار‌ها به این موضوع اشاره و کاهش موالید در کشور و خطر سالخورده شدن جمعیت را به مدیران، برنامه ریزان یادآوری و گوشزد کرده‌اند.

او گفت: با مشاهده تحولات جمعیتی کشور در دهه‌های اخیر، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی جمعیت که مشتمل بر ۱۴ بند بود از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و برای اولین بار در تاریخ ایران، روز سی ام اردیبهشت به نام روز ملی جمعیت نام‌گذاری شده است.

مشفقیان گفت: در حال حاضر طرح جوانی جامعه در دستورکار اغلب سازمان‌ها و نهاد‌ها قرار گرفته است و در طرح جوانی جمعیت، به موارد کلی در زمینه سیاست‌های جمعیتی مثل ارتقا، پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، رفع موانع ازدواج، ترویج ازدواج آسان، تسهیل تشکیل خانواده، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در دوران بارداری و شیردهی، کاهش هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان تأکید شده است.

او گفت: بر اساس گزارش مراکز معتبر پایش جمعیت دنیا، ایران بدترین و سریع‌ترین کاهش جمعیت را داشته است، این کاهش جمعیت که طی ۱۰ تا ۱۵ سال اتفاق افتاده، اگر ادامه پیدا کند منجر به کاهش نیروی جوان جامعه و پیرشدن تدریجی جمعیت می‌شود که علاوه بر تغییر در ساختار‌ها موجب تحمیل هزینه‌های مختلف در اکثر بخش‌ها به خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

معاون شهردار شیراز با بیان این مطلب که آگاهی بخشی، ایجاد انگیزه، بهبود امکانات در حوزه‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و ارتقای سلامت جسمی از جمله اصولی است که باید در راستای افزایش جمعیت مورد توجه قرار گیرند، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این راستا و در جهت ارائه تسهیلات آموزشی، به صورت دوره‌ای کلاس‌ها و کارگاه‌های متعددی را برای کارکنان و شهروندان برگزار نموده و در این راستا ایستگاه‌های سیار مشاوره در قالب یازده اتوبوس در محلات کمتر برخوردار شیراز نیز در حال ارائه خدمات می‌باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: بر اساس این سیاست، در طول سال همایش ها، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی را با استفاده از اساتید و متخصصان جمعیت در فرهنگسرا‌ها و مراکز مختلف برگزار کرده ایم.

او گفت: فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان، ارتقای امید به زندگی، تحکیم بنیان خانواده، ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی از جمله این سیاست‌های سازمان فرهنگی در راستای آن کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در طول سال برگزار می‌شود.

مشفقیان گفت: به مناسبت هفته جمعیت، خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند از تمام اماکن شهرداری شیراز، سالن‌های ورزشی و خدمات فرهنگسرا‌ها به صورت نیم بها بهره‌مند شوند.

او به تداوم و استمرار این طرح در طول سال اشاره و گفت: استمرار این طرح در طول سال قطعا برکات و نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت، اما مستلزم تأمین اعتبار لازم است که در صورت همکاری دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های استانی و شهری امکان پذیر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار