سرپرست فرمانداری:
سرپرست فرمانداری گرگان گفت: این شهرستان به دلیل نداشتن سد تامین آب آشامیدنی با تنش‌های آبی زیادی مواجه خواهد شد که باید مدیریت مصرف آن از سوی مدیران به سطح جامعه منتقل شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 16 May 2022

به گزارش تابناک گلستان، عیسی پایین‌محلی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان بر ضرورت اطلاع رسانی و مشارکت و همراهی آحاد جامعه در مصرف بهینه آب آشامیدنی با توجه به ورود به فصل گرما تاکید کرد.

وی در بخش دیگری با بیان این که گردش مالی استان گلستان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: با توجه به این میزان گردش مالی، برآورد می‌شود که گلستان حتی از سیستان و بلوچستان فقیرتر است.

سرپرست فرمانداری گرگان بیان کرد: البته گلستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه درآمدی دارد اما برخی به دلایل نامعلوم مانع توسعه این استان و نیز جلوگیری از اجرای طرح‌های اقتصادی و گردشگری در گلستان به خصوص مرکز آن می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه در برخی دستگاه‌های اجرایی قوانین من درآوردی مانع توسعه استان شده و همین مساله برای مردم و سرمایه‌گذاران مشکلات زیادی را ایجاد کرده و از سوی دیگر مانع اشتغالزایی و خلق پول برای استان شده است.

پایین محلی اضافه کرد: باید امروز به دنبال گره‌گشایی از کار مردم باشیم و به گفته حضرت علی (ع) هر کسی که به دنبال پست می رود ملعون است و داشتن این پست ها فقط برای این است که مشکلات مردم بررسی و گره گشایی شود.

وی گفت: اگر پتروشیمی استان راه‌اندازی می‌شد اکنون گردش مالی استان ۲۰ برابر می‌شد اما همین کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی‌ها سبب شده تاکنون این پروژه به سرانجام نرسد.

وی خاطرنشان کرد: گلستان برای سایر مردم ایران، تنها یک راه ارتباطی با مشهد است و مسافران و گردشگران به این استان به عنوان استان عبوری نگریسته و نه تنها درآمدی نصیب استان نمی‌کنند، بلکه جمع‌آوری زباله‌هایشان بر دوش گلستانی‌هاست.

سرپرست فرمانداری گرگان گفت: با حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه، اما مردم هنوز مشکلات معیشتی دارند که برای برون رفت از این معضل، نظارت‌ها باید بیش از گذشته باشد.

پایین‌محلی با اشاره به این که در گرگان ۱۷ نانوایی فانتزی پَز و ۲۳ نانوایی آزادپَز وجود دارد، ادامه داد: به علت برخی مشکلات در بخش نانوایی‌ها، تعدادی از واحدهای خبازی تعطیل شده و حتی برخی که آرد دولتی را آزاد می‌فروشند، به بهانه کمبود آرد در نوبت صبح پُخت ندارند که باید نظارت بر این صنف بیشتر شود.

وی افزود: البته قطع سهمیه آرد سوبسیدی بدون اطلاع قبلی، مشکلاتی برای فانتزی‌پَزها و آزادپَزان ایجاد کرد، در صورتی که باید پیش از این قدام اطلاع‌رسانی به موقع انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: ۳۲۰۰ هزار میلیارد ریال یارانه از محل حذف ارز ترجیحی در جامعه پرداخت شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد، ۳۰ درصد آن هم به کف جامعه نمی‌رسد و مابقی آن همچنان در دستان کارتل‌های بزرگ اقتصادی است.

سرپرست فرمانداری گرگان با یادآوری این که با وجود ارز ترجیحی، نرخ هشت قلم کالای اساسی افزایش داشت، گفت: این در واقع دور زدن مردم و توهین به شعور آنان است، در حالی که همین مردم در ۴۳ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همیشه پای این نظام و انقلاب بوده و مردم مستحق این رفتار نیستند.

پایین‌محلی با اشاره به این که داشتن این پست‌ها تنها برای این است که مشکلات مردم بررسی و گره‌گشایی شود، اظهارداشت: طرح‌های بر زمین مانده از گذشته، هزینه گزافی بر روی دست دولت برای اجرا گذاشته است.

وی اضافه کرد: برای کاهش این هزینه‌ها، اگر مدیری پُرهزینه و کم بازده باشد و حتی اگر این مدیر شخص من به عنوان فرماندار بود، ماندش در آن مَسند و جایگاه به صلاح نیست.

شهرستان گرگان ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار