پرفسور واعظ‌پور در اولین همایش «ریاضی از نگاهی دیگر» در ابرکوه:
پروفسور «سید منصور واعظ‌پور» با بیان این که ایران مهندس بیکار ندارد، مدرک مهندسی بیکار دارد، گفت: مهندسان بیکار در ایران فقط مدرک مهندسی گرفته و سواد و علم کافی ندارند چرا که به جرات می‌توان گفت اگر فردی علم واقعی داشته باشد، هرگز بیکار نمی‌ماند.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹ 16 May 2022

استاد برجسته دانشگاه امیرکبیر در اولین همایش «ریاضی از نگاهی دیگر» که با همکاری کمیته ترویج علم بنیاد خرد و گروه ریاضی متوسطه شهرستان ابرکوه برگزار شد، اضافه کرد: یکی از ضعف‌های نظام آموزشی این است که درهای دانشگاه‌ها به روی افراد باز شده و آنان به‌راحتی با مدرک فارغ‌التحصیل می‌شوند، درحالی‌ که بعضاً سواد و علم کافی را کسب نکرده‌اند.

پروفسور واعظ پور تصریح کرد: همین موضوع موجب بیکاری فارغ‌التحصیلان و همچنین ناامیدی و دلسردی افراد برای ادامه تحصیل می‌شود اما به‌جرات می‌توان گفت در این مملکت حتی یک مهندس بیکار هم وجود ندارد و این افراد بیکار فقط مدرک مهندسی دارند.

واعظ پور ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت تقویت درس ریاضی، اذعان کرد: اگر درس ریاضی ضعیف گرفته شود، در آینده فاجعه‌ای بزرگ به وجود می‌آید چرا که تمام پیشرفت‌های دنیا بر محور ریاضیات و مهندسی است به‌طوری‌ که حتی علم پزشکی نیز نیازمند ریاضی است.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی ذهن سازی بسیار مهم است و اصل ریاضی نیز ذهن سازی است چون منطقی فکر کردن، قدرت تجزیه‌ و تحلیل و قدرت حل مسئله را به انسان‌ها می‌دهد. و با توجه به اینکه یک کشور موفق را مهندسان، مدیران و اقتصاددانان می‌سازند لذا باید افراد نخبه به سمت رشته ریاضی هدایت شوند تا بتوانند بهترین آینده را برای یک کشور رقم بزنند.

رئیس سابق انجمن ریاضی ایران ابراز کرد: اگر بچه‌ها از ریاضی می‌ترسند به این دلیل است که آن را به‌ خوبی درک نکرده و نفهمیده‌اند که این امر نیز ناشی از ضعف در تدریس است و آنچه ما از ریاضی می‌بینیم با آن کاربردی که ریاضی در زندگی ما دارد، متفاوت است.

واعظ پور در اهمیت درس ریاضی ادامه داد: نظریه بازی‌ها در ریاضی آن‌چنان اهمیت دارد که بالاترین مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا کسانی هستند که در نظریه بازی‌ها تخصص دارند و با این نظریه تجزیه‌ و تحلیل می‌کنند که اگر ما به عراق و افغانستان حمله کنیم، چه می‌شود؟ یا این که فرستادن تلسکوپ به فضا از طریق فن اوریگامی ریاضی امکان‌پذیر است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مهندس ، پرفسور ، همایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار