مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به قرار گرفتن هوای شهر کرمانشاه در وضعیت اضطرار کارگروه اضطرار آلودگی هوا امشب تشکیل خواهد شد تا تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 16 May 2022

غلامرضا شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: هوای شهر کرمانشاه و مرکز استان از ساعت ۱۴ در حالت اضطرار و هشدار قرار گرفته و در همین راستا امشب نشست کارگروه اضطراری آلودگی هوا به ریاست معاون امور عمرانی استانداری برگزار و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی افزود: در 5 شهرستان استان که درگیر شدت آلودگی هوا شدند کلیه مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزشی تعطیل اعلام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی تا فردا ظهر غلظت و کاهش دید افقی استمرار دارد اما در نهایت پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش غلظت و رقیق شدن گرد و غبار و ذراتی است که از ناحیه عراق به سمت نوار مرزی شهرستان های ما نفوذ کرده است.

وی با بیان اینکه این یک موضوع ملی است و متاسفانه چند کشور و استان درگیر آن هستند، تصریح کرد:
این موضوع باید با روش های دیپلماسی پیگیری شود تا شهرها و کشورهای درگیر به حل و مرتفع کردن آن بپردازند.

وی به شهروندان توصیه کرد نکات بهداشتی را رعایت و حتی المقدور در صورت مواجهه با این غلظت و کاهش دید افقی از منزل خارج نشوند و در فضای باز قرار نگیرند  و در صورت لزوم برای خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

شهبازی تاکید کرد: در سطح ملی مسئولین همچنان پیگیر موضوع هستند و مذاکراتی در سطح ملی و وزارت امور خارجه در حال انجام است، فعلا در سطح استان در شرایط اضطرار مدارس و ادارات تعطیل اعلام می شوند که امشب در کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا نتیجه آن مشخص و اعلام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار