فرماندار مراوه‌تپه گفت: با پیگیری نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان اداره ثبت این شهرستان از محل اعتبارات ملی سازمان ثبت اسناد و املاک اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ 24 May 2022

لقمان قربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عملیات ساخت این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی از ۲ سال قبل آغاز شد اما به دلیل نبود اعتبار کافی پیمانکار ادامه کار را متوقف کرد.

وی افزود: پیگیری برای جذب ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک گلستان و تزریق آن به شهرستان در حال انجام است و تلاش داریم این پروژه تا هفته دولت تکمیل و آماده بهره برداری شود.

فرماندار مراوه‌تپه با قدردانی از همراهی خیران در ساخت و سازها با هدف توسعه زیرساخت‌های شهرستان در بخش‌های مختلف آموزشی، عمرانی و بهداشتی، گفت: تا قبل از سفر اسفندماه رییس جمهور به گلستان سهمیه اعتبار این شهرستان سه هزار میلیارد ریال بود که این رقم با تغییر تعداد مصوبات سفر افزایش یافت.

قربانی افزود: ۱۷ مدرسه خیرساز نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد که نیاز است تا با تامین اعتبار از محل مصوبات سفر هیات دولت هر چه زودتر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان به تعهد خود برای تکمیل آنها عمل کند.

وی ادامه داد: همچنین عملیات شن‌ریزی راه ارتباطی ۶ روستای مراوه‌تپه توسط مردم محلی و خیران اجرا شده که باید از محل اعتبارات دولتی توسط نهادهای مرتبط عملیات آسفالت آنها انجام شود.

فرماندار مراوه‌تپه اظهارداشت: خیران در بحث واگذاری زمین و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان به میدان آمده و همکاری خوبی دارند و لازم است با تخصیص اعتبار مناسب از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان هرچه زودتر پروژه‌های این بخش به پایان برسد.

قربانی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مرکز جامع سلامت شهری گلیداغ از جمله پروژه‌های نیمه تمام شهرستان است که برای تکمیل آنها باید به ترتیب ۴۰ و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یابد.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه با افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کُد شناسایی سکونت دارند، در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار