امام جمعه گنبدکاووس ضمن درخواست از مراکز دانشگاهی برای پشتیبانی بیشتر از فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی، گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با انجام کارهای پژوهشی مشکلات کم حجابی در جامعه را ریشه یابی و علت‌ها را به همراه راهکار ارائه دهند.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 01 July 2022

به گزارش تابناک گلستان، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که به عنوان روز ازدواج نام‌گذاری شده و آغاز دهه ذی الحجه، اظهارداشت: نظام تربیتی ایران اسلامی که بر پایه حیا و عفاف با محوریت خانواده شکل گرفته به فرموده رهبر معظم انقلاب بیش از ۲۰ سال است که مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد.

وی افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته ساکنان خیلی از خانه‌ها در آمریکا مادرانی همراه با فرزندان بدون پدر هستند که معنای از بین رفتن اصالت خانواده را می‌دهد و دشمنان تلاش دارند این نوع از فرهنگ غلط غربی را به جوانان ایرانی سرایت دهند.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: دشمنان با انواع و اقسام روش‌ها از جمله ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با محتوای بی بندباری و روابط غلط از سالیان قبل تلاش خود را برای تهاجم فرهنگی به بنیان خانواده‌های ایرانی آغاز کردند و امروز دچار بروز کم حیایی، بی حجابی و ظهور رفتارهای نادرست هستیم.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: خیلی از جوانان با دریافت پول دست به رفتارهای نامتعارف با فرهنگ اسلامی می‌زنند به عنوان نمونه برای عادی سازی پوشش غربی بدون روسری مسافتی را در شهرها تردد می‌کنند و یا تجمعاتی هنجارشکنانه شکل می‌دهند.

وی مهمترین ویژگی اخلاقی مردم به ویژه بانوان ایرانی را حیا و عفاف دانست و از دانشگاه‌ها خواست واحدهای درسی را به موضوع تولید لباس مناسب اسلامی و معرفی جایگاه چادر و حجاب به عنوان میراث حضرت فاطمه زهرا(س) اختصاص دهند.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین سفرهای هفته قبل رییس جمهور به خراسان شمالی و عشق آباد ترکمستان را از جمله رویکردهای هدفمند دولت سیزدهم در مسیر تحول و توسعه دانست و گفت: ایران با رویکرد در پیش گرفته جایگاه محوری در منطقه دارد.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارکنان قوه‌قضاییه، گفت: معرفی رییس قوه قضاییه به عنوان فردی مومن، انقلابی، پرکار، مردمی و داشتن گوش شنوا برای نقد منتقدان و همچنین معرفی قضات به عنوان انسان‌هایی شریف، پاکدامن، پاکدست، نجیب و زحمتکش افتخاری بزرگ برای آیت الله اژه‌ای و کارکنان این مجموعه محسوب می‌شود.

وی مبارزه جدی با فساد و ساختارهای آن، مفتوح نماندن هیچ پرونده ای در دستگاه قضا، مقابله با زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری و تاکید بر توجه به حقوق عامه را از شاخص‌ترین توصیه‌های رهبری به کارکنان قوه قضایه در این دیدار عنوان کرد و اظهارداشت: به عنوان نمونه زمین‌هایی در قسمت‌های خوب گنبدکاووس وجود دارد که مالک آن نامعلوم است که باید هر چه زودتر برای آنها با هدف جلوگیری از زمین خواری سند زده شود.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین از دادستان جدید شهرستان که از ابتدای فعالیت خود در این مجموعه تاکنون در چند پرونده به اندازه چندین سال کار کرده و باعث افزایش امیدواری در مردم شده است قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار