بخشدار داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: بارندگی شدید عصر روز گذشته در مناطق شمالی استان که هم اکنون به صورت پراکنده ادامه دارد باعث مسدودشدن راه روستای قره‌دونگ این بخش به دلیل آبگرفتگی و واردشدن خسارت به پل دسترسی روستای آق‌بند به نارلی‌داغ شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ 10 August 2022

نورالله بابایی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تلاش عوامل امدادی برای بازکردن راه دسترسی به روستای قره‌دونگ ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین تردد از طریق پل جاده روستایی آق‌بند به نارلی داغ به سختی انجام می‌شود و تیم‌های راهداری به این مناطق اعزام شده و در حال انجام اقدامات لازم برای بهبود شرایط هستند.

وی افزود: ساکنان مناطق روستایی بخش داشلی‌برون گنبدکاووس شب گذشته بر اثر بارندگی درگیر قطعی برق و تلفن شدند که نیروهای اعزامی این مشکلات را برطرف کردند.

بخشدار داشلی برون گنبدکاووس گفت: دهیاران برای برآورد دقیق خسارت به زمین‌های کشاورزی و یا احشام در حال بررسی مناطق روستایی هستند و تاکنون هیچ موردی از خسارات به دام و طیور گزارش نشده است.

بابایی نژاد بیان کرد: رودخانه‌های فصلی آق‌بند، ماسان‌کوب و اترک بر اثر بارندگی به سمت مناطق پایین دست و تالاب‌های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی‌گل جریان یافته است.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای ۳۰ روستا و یک نقطه شهری است که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

همچنین خلیل آشور فارسیانی بخشدار مرکزی گنبدکاووس هم به ایرنا گفت: بر اثر بارش رگباری باران شب گذشته ۲ واحد انبار در روستای حاجی قوشان و جاده روستای ملک علی تپه دچار آبگرفتگی شدند که هم اکنون با فروکش کردن آب تردد در این مسیر امکان پذیر است.

بخش مرکزی شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس در شرق گلستان واقع است و ۱۳۸ روستا دارای کد شناسایی، ۲۷ نقطه جمعیتی و مجموع ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار