مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: با وجود تداوم تحریم‌های ظالمانه علیه کشور در بازه زمانی پنج ماه نخست امسال، اجرای ۲ پروژه این استان در حوزه‌های حمل و نقل و تولید درب و پنجره «یو پی وی سی» موفق به دریافت مجوز سرمایه‌گذاری به ارزش ۱.۵ میلیون دلار شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 24 August 2022

روح الله صلبی روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: علاوه بر این، دریافت مجوز برای جذب ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان در حوزه‌های گردشگری و دخانیات در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در حالی که طی ۱۰ سال اخیر ( ۹۱ تا ۱۴۰۰) ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار مجوز جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های مختلف انجام شده است.
گلستان مستعد جذب سرمایه‌گذاران خارجی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: اکنون این استان شمالی، مستعد جذب سرمایه‌گذاران خارجی در آینده است و در دولت سیزدهم بیشترین تلاش خواهد شد.

وی افزود: با این رویکرد دولت سیزدهم به جد دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در استان بوده و رسانه های استان هم می توانند در ایجاد امید آفزینی نزد مردم استان برای همراهی در این زمینه نقش پُررنگ ایفا کنند.

به گفته صلبی، استان گلستان ظرفیتی بالقوه در جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد.
شناسایی ۱۶۸ فرصت سرمایه‌گذاری در گلستان
صلبی افزود: اکنون ۱۶۸ فرصت سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی شده وجود دارد که ۱۰۸ فرصت آن آماده معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی از جمله در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت است.

وی ادامه داد: از فرصت‌های سرمایه‌گذاری آماده معرفی استان گلستان اکنون ۵۵ فرصت سرمایه‌گذاری به دو زبان فارسی و انگلیسی تدوین شده که ۴۱ فرصت آن در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی بارگذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان همچنین از بارگذاری فرصت‌های سرمایه گذاری استان گلستان در سامانه وزارت امور خارجه مطابق هماهنگی با معاونت دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه خبر داد.

گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد که وجود هفت اقلیم در گلستان، هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط زمینی و ریلی با کشورهای آسیایی، فعال بودن گمرک اینچه‌برون در شرق استان، فرودگاه بین‌المللی گرگان، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی اترک و سایر شهرک‌های صنعتی استان از جمله ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذاران داخلی خارجی در این استان شمالی است.

اقتصاد اصلی گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بر پایه کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار