استاندار گلستان گفت: طرح گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده به رغم همه موانع، با قدرت و قوت هر چه بیشتر در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 30 August 2022

به گزارش تابناک گلستان، علی محمد زنگانه امروز در آخرین روز از هفته دولت در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: تاکنون جاده دسترسی در سایت پشتیبان با کسب همه مجوز‌های زیست محیطی ساخته شده است. همچنین در سایت ۱۳۸هکتاری پشتیبان و ۲۲هکتاری داخل جزیره، به توان مالی سرمایه گذاران نیازمند هستیم در عین حال از ظرفیت تغییر کاربری فضا‌های موجود نیز استفاده خواهیم کرد.

آقای زنگانه استاندار در ادامه با اشاره به اجرای طرح نجات خلیج گرگان گفت: این طرح شامل لایروبی آبراه‌ها و پمپاژ است.

وی با بیان اینکه لایروبی آبراه‌ها اکنون با پیمانکاری قرارگاه خاتم و با پیش بینی ۴دایک و کمترین مداخله زیست محیطی، در حال اجرا است، ادامه داد: این کار به ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بیش از ۲۰۰میلیارد تومان در اختیار کارفرما که سازمان بنادر است، قرار گرفته است. مطالعات عملیات پمپاژ نیز انجام شده است.

استاندار درباره مجتمع پتروشیمی گلستان نیز گفت: برای این طرح ۱۲گام طراحی و یازده گام آن سپری شد. آخرین گام مجوز سران قوا است که در اولین جلسه اگر مصوب بشود، وارد سرمایه گذاری خواهد شد.

آقای زنگانه با اشاره به تدوین و تایید اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون در دولت و ارسال به شورای نگهبان، افزود: به محض ابلاغ از سوی شورای نگهبان، هیئت مدیره و مدیرعامل منصوب و وارد مرحله جدید خواهیم شد.

وی همچنین بر توجه جدی به اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان و حمایت از سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف در استان، تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار