گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم در این استان، گفت: امسال ۷۷۰ هزار تن گندم از زارعان گلستانی خریداری شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 30 August 2022

به گزارش تابناک گلستان، محمد برزعلی، بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی یکی از بخش‌های بسیار مهم تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف تولیدی و حتی صنعتی است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان افزود: استان‌های شمالی به دلیل اقلیم، حاصلخیزی خاک، مراتع، دامداری، مرغداری‌ها و دریاها، مواهب خدادادی از اهمیت دوچندانی برخوردار هستند به همین دلیل فعالیت جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی به ویژه گلستان منحصر به فرد است.

وی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که دولت مردمی در یک ساله گذشته به مردم گلستان در حوزه کشاورزی ارائه کرده در چندین بخش تولیدات گیاهی، دام و طیور، مدیریت اراضی‌، حوزه، آب و خاک و صنایع تبدیلی و تکمیلی و ترویج کشاورزی است.

وی از افتتاح ۶۱ پروژه در استان گلستان به مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و بیش از ۴۰۰ شغل ایجاد کرد.

برزعلی، مرمت آب بندان‌ها، سامانه نوین آبیاری، انتقال آب با لوله در بخش کشاورزی، زهکشی، بازسازی و نوسازی قنات‌های استان، تکمیل شبکه آبیاری در روستاهای وحدت و رسالت و ارائه خدمات نهاده برای محصولات زراعی را به عنوان بخشی از خدمات جهاد کشاورزی در هفته دولت امسال نام برد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سال گذشته ۴۹۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی در گلستان خریداری شد که این رقم در سال جاری به ۷۷۰ هزار تن رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه دانه روغنی کلزا جهش خوبی را در قیمت کلزا شاهد بودیم که توافقی توسط بخش خصوصی خریداری شد و افزایش قیمت خرید ۷۰ درصدی را شاهد بودیم.

برزعلی ادامه داد: جهاد کشاورزی در طرح‌های تشویقی خود صنایعی که با فناوری بالا هستند را حمایت می‌کند که یکی از آنها قطعه بندی مرغ است و امیدواریم با تسهیلاتی که جهاد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد شاهد صنایع با فناوری بالاتر در استان باشیم.

برزعلی ادامه داد: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و در راستای تحقق شعار سال، با ارائه پروژه‌های بی نام، فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران خصوصی داخل و خارج از استان و حتی خارج کشور فراهم کردیم و یکی از مجوزهای بی نامی که در این حوزه انجام شده شهرک‌های گلخانه‌ای بوده است.

رییس جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه آبریز در مناطق بین دو استان سیستمی طراحی کنیم که آب‌ها بخش‌های مختلف به حوزه آبریز هدایت شود و پیوست فرهنگی را هم ضمیمه طرح کرده‌ایم.

وی توضیح داد: برای طرح‌های کلان پیوست فرهنگی را اضافه می‌کنیم به این معنا که تبیین شود این طرح‌های اجرایی آب و خاک چه تاثیری بر اقتصاد روستاهای آن مناطق دارد.

برزعلی اضافه کرد: در کشت قراردادی برنج در سال جاری در گلستان ۱۰ هزار هکتار ابلاغ شده بود و این عدد به ۱۲ هزار هکتار رسید که بیشتر در حوزه نسق بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: سیاست جهاد کشاورزی بر افزایش خرید تضمینی محصولات است که این امر هم به تولیدات بیشتر محصولات اساسی در کشور کمک می‌کند و هم مانع از ضرر و زیان کشاورزان و ماندن محصول بر روی دستان آنها خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار