مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان گفت: میزان تزریق نوبت‌های اول، دوم، سوم و چهارم واکسن کرونا در استان به سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۹۰۲ دُز رسید.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ 21 September 2022

دکتر علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گلستان حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر از آنان را افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تشکیل می‌دهند که تاکنون یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۵۳ دُز از نوبت اول واکسن کرونا برای ۹۴.۸ درصد آنان تزریق شد.

وی این عدد را برای نوبت دوم تزریق واکسن کرونا در گلستان یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۹۰ دُز معادل ۸۶ درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: مراجعه مردم استان برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا به نسب نوبت‌های اول و دوم کمتر است به طوری که تاکنون ۵۵۵ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۴۱.۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۶.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال این نوبت را تزریق کردند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان افزود: همچنین تاکنون ۵۶ هزار و ۱۱۱ نفر معادل ۴.۲۳ درصد از مردم استان نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

باقری اظهارداشت: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن کرونا آنان گذشته می‌توانند برای دریافت نوبت چهارم این واکسن به مراکز بهداشت گلستان مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: لازم است مردم برای تکمیل زنجیره تزریق واکسن کرونا با هدف جلوگیری از احتمال شروع پیک دوباره آن علاوه بر رعایت استفاده از ماسک، توجه بیشتری به تزریق دُزهای واکسن کرونا از جمله نوبت سوم و چهارم داشته باشند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، هم اینک تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان ۱۲۲ نفر است که از این تعداد ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۱۴ نفر از آنان با کمک دستگاه تنفس مصنوعی به حیات ادامه می‌دهند.

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا و کردکوی آبی و شرایط گرگان، آزادشهر، علی‌آبادکتول، کلاله، گالیکش، مینودشت، بندرترکمن، بندرگز، رامیان، گمیشان و مراوه‌تپه زرد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار