مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: برگزاری همایش‌های علمی با رویکرد پژوهش در حوزه اقوام از جمله ویژگی‌های شاخص پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین در گلستان است.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 08 November 2022

محمدجواد ساوری روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همایش‌های علمی در نظر گرفته شده با شعار "اقوام ایرانی، هویت ملی، میراث ماندگار" در فضای خارج از نمایشگاه برگزار خواهد شد و صاحب‌نظران و متخصص ملی و استانی و پژوهشگران، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان حوزه‌های مختلف به تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: محورهای پژوهش این همایش در هر سه حوزه فرهنگی، صنایع‌ دستی، گردشگری و همچنین حوزه فرهنگ اقوام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: اولین همایش علمی این جشنواره چهارشنبه ۱۸ آبان همزمان با دومین روز برگزاری جشنواره در محل تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار خواهد شد.

ساوری ادامه داد: در دوره های پیشین استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی استان مغفول مانده بود اما در برگزاری این دوره از جشنواره باهدف برگزاری شایسته، معرفی و برندسازی این رویداد فرهنگی برون سپاری انجام شد و با هم‌افزایی بین دستگاهی مسئولیت ۱۸ کمیته به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی داده شد تا به ریاست استاندار محترم طرحی نو در این زمینه شاهد باشیم.

ساوری تاکید کرد: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گلستان تاکنون به درستی معرفی نشده که دیوار بزرگ گرگان یکی از این ظرفیت‌های مغفول مانده در استان است که با شعار ایستاده‌ایم برای ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان در این دوره از جشنواره به معرفی شایسته این اثر خواهیم پرداخت.

پانزدهمین دوره از جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام از امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۱ به مدت پنج روز شروع به فعالیت خواهد کرد و با حضور ۳۱ استان کشور به معرفی ظرفیت های صنایع دستی هنرهای سنتی، گردشگری، روستایی و عشایری، غذاهای سنتی، موسیقی و آیین‌ها خواهد پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار