گرگان- معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: اعتبارات حوزه توانبخشی استان گلستان سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بود و امسال به ۲۱ میلیارد تومان رسید که با رشد ۵۰ درصدی همراه است.
کد خبر: ۱۰۷۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 30 November 2022

به گزارش تابناک گلستان، محمود امانیان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: پنج مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در استان گلستان داریم که ۲۶۰ معلول اعصاب و روان در آن نگهداری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت: در مجموع چهار هزار و ۷۷۵ معلول اعصاب و روان در استان گلستان داریم که تحت حمایت بهزیستی گلستان هستند.

امانیان بیان کرد: اولویت ما نگهداری افراد دارای معلولیت اعصاب و روان در خانواده‌ها است و کسانی را در مراکز نگهداری می‌کنیم که خانواده شرایط نگهداری این افراد را ندارد.

وی گفت: بهزیستی ماهانه مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حق پرستاری به خانواده‌هایی که دارای معلولیت اعصاب و روان هستند پرداخت می‌کند تا بار مراکز شبانه روزی کاهش یابد.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: افراد معلول اعصاب و روان با حکم قضائی به مرکز مراجعه می‌کنند و بعد از بهبودی ترخیص می‌شوند.

وی بیان کرد: اعتبارات حوزه توانبخشی استان گلستان سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان بود و امسال به ۲۱ میلیارد تومان رسید که با رشد ۵۰ درصدی همراه است.

امانیان گفت :۹۹ مرکز توانبخشی در استان گلستان داریم که از این تعداد ۵۶ مرکز به صورت روزانه هستند و ما برای هر معلولیتی که شناسایی می‌شود یک مرکز احداث می‌کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: علاوه بر مبالغ فوق ماهانه مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یارانه بابت آموزش توانبخشی در مراکز روزانه پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۲۲ مرکز شبانه روزی در گلستان داریم که ماهانه مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت نگهداری این افراد یارانه پرداخت می‌کنیم و بیش از ۸۰ نفر از کسانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند بی سرپرست یا بدسرپرست هستند.

امانیان گفت: ۲۰ مرکز ویزیت و مراقبت در استان گلستان داریم که تیم‌های مراقبت از منزل به خانواده‌هایی که نمی‌توانند از مراکز روزانه استفاده کنند سرکشی می‌کنند و به این مراکز ماهانه ۶۰۰ میلیون یارانه پرداخت می‌کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان افزود: ۷۰۰ معلول ضایع نخاعی در گلستان داریم و علاوه بر مستمری که می‌گیرند، به خانواده‌های آنها ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون هفت میلیارد تومان برای خرید تجهیزات توانبخشی هزینه کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار