رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله گفت: این شهرستان با داشتن ۲۸ واحد اقامتگاه بوم‌گردی فعال در مناطق روستایی، رتبه نخست استان گلستان در این حوزه را دارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 29 January 2023

محمدعلی سرگزی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: علاوه بر این تعداد واحد بوم‌گردی، کلاله ۶ مزرعه گردشگری، هفت خانه مسافر و ۲ دفتر خدمات گردشگری دارد که در بازدید مسافران و گردشگران داخلی و خارجی و اقامت آنها موثر هستند.

وی افزود: از مجموع واحدهای بوم‌گردی و مزارع گردشگری کلاله، ۱۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و چهار مزرعه گردشگری آن که به تازگی عملیات اجرایی آنها پایان یافته است در ایام دهه فجر امسال به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

سرگزی اضافه کرد: برای عملیات اجرایی ۱۰ واحد اقامتگاه بوم گردی و ۶ مزرعه گردشگری به همراه ۹۵ کارگاه خانگی صنایع دستی که قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شوند، ۴۰۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است.

وی بابیان اینکه با آغاز فعالیت این واحدها برای ۱۶۱ نف فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ادامه داد: تا پایان امسال پنج واحد بوم گردی روستایی دیگر هم در کلاله افتتاح خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلاله همچنین گفت: از ابتدای امسال تا الان ۷۵۶ هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه های گردشگری، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند که ۸۲ هزار نفر آنها در مراکز اقامتی (بوم‌گردی‌ها و خانه‌های مسافر) این شهرستان اقامت داشتند.

سرگزی افزود: تعداد دیگری از علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتگاه بوم‌گردی و مزرعه گردشگری در کلاله هم با اخذ موافقت اولیه در حال انجام فرایند اداری، اخذ تسهیلات و آماده کردن اقامتگاه یا مزرعه گردشگری هستند که پس از تکمیل اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قرار گرفتن کلاله در جوار پارک ملی گلستان و وجود دیوار تاریخی گرگان، پارک جنگلی آقسو و مراتع و جنگل‌های همجوار با مجموعه تفریحی چشمه زاو، زیارتگاه خالد نبی و قبرستان باستانی (مشترک با شهرستان مراوه‌تپه)، دره پنج شیر، کارگاه کاوشگری قره دیب، آتشکده یاساقلیق و تپه‌های باستانی، تالاب سولوک لی و ارتفاعات بیلی‌کوه، جنگل‌های طبیعی خدر اولیا، مرقد امام زاده عبدالله، سدهای بوستان و چمران، پارک لاله و مجموعه‌های پرورش اسب روستای صوفیان از جمله ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهرستان ۱۳۰ هزار نفری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار