بهره برداری از سردخانه ۲۰ هزار تنی شهر کاوه

آیین بهره برداری از سرخانه ۲۰ هزار تنی شهر کاوه با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وجمعی از مسئولین برگزارشد.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 27 April 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این آیین گفت: نیاز شهر صنعتی کاوه به انبار و سردخانه با بهره برداری از یک واحد سردخانه‌ای ۲۰ هزار تنی مرتفع شد.
سید پرویز فتاح افزود: عملیات ساخت این سردخانه در پی اعلام نیاز مسوولان شهرستان ساوه از ۲ سال پیش در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با ۱۶ هزار متر مربع زیربنا آغاز شد و هم اکنون با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: این سرخانه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مدرن ترین سرخانه‌های کشور بوده که با بهره برداری از آن نیاز شهر صنعتی کاوه از حیث ذخیره سازی محصولات سرخانه ای از جمله دارو، پروتئینی، کنسانتره، میوه و سبزیجات مرتفع می‌شود.
فتاح با اشاره به اینکه طبق اعلام مدیران ساوه این شهرستان در سطح خارج از شهر صنعتی کاوه نیازمندی های دیگری در خصوص انبار محصولات صنعتی و کشاورزی دارد افزود: این بنیاد در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی بحث ایجاد این زیرساخت‌ها در خارج از شهر صنعتی را بررسی و در صورت تصویب آن اجرا خواهد کرد.
وی افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهر صنعتی کشور که پذیرای ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است و از ۲ سال پیش با تبدیل این به منطقه ویژه اقتصادی امکان صادرات کالا به صورت مستقیم از این منطقه امکان پذیر شده است.
فتاح گفت: این بنیاد در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی خود همزمان با بهره برداری از این سردخانه اقدام به توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان زمین مورد نیاز احداث پنج زمین چمن مصنوعی و تعدادی مدرسه در مناطق محروم تامین و این بنیاد نسبت به ایجاد این زیرساخت‌ها اقدام کند.
استاندار مرکزی هم گفت: با توجه به نقش فزآینده و تاثیرگذار ساوه در صنعت کشور، تکمیل ظرفیت سرخانه‌ای و انبارداری این خطه از ضرورت های توسعه زنجیره تولید است.
 فرزاد مخلص الائمه  افزود: بهره‌برداری از این طرح گام مهمی در تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید و توزیع در این استان در سال مهار تورم و رشد تولید است.
وی اضافه کرد: شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور در بخش صادرات غیر نفتی است که تکمیل زیرساخت های آن نقش بسزایی در روند تولید و ایفای نقش در صنعت کشور دارد.
استاندار مرکزی افزود: همچنین اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی کاوه نیز به عنوان فعال ترین شهرک شایسته تقدیر است.
حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی را موجب شکوفایی جامعه اعلام کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در کنار دستگاه های اجرایی و انقلابی برای تکمیل زیرساخت های کشور است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار