مدير ساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي گلستان گفت: در سال 93 از مجموع 60 ميليارد ريال منابع مالي ابلاغ شده براي اجراي اين پروژه ها فقط 11 ميليارد و 640 ميليون ريال و در سال گذشته نيز حدود 30 درصد اعتبارات مصوب، تخصيص پيدا كرده است.
کد خبر: ۲۳۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 17 May 2016
 مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي گلستان گفت: به منظور بازسازي خسارات سيلاب سال 93 و پيشگيري از خسارات بعدي، تاكنون 15 فعاليت عمراني در محورهاي روستايي دهنه محمد آباد و زرين گل و آنتني هاي مربوطه شهرستان علي آباد كتول به اجرا در آمده و يا در حال اجراست.

به گزارش تابناک گلستان به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي اكبر شاهيني" در گفت و گويي خبري، فعاليت هاي اجرا شده و در حال اجراي محور دهنه محمدآباد و آنتني هاي آن را 8 مورد بيان كرد و افزود: احداث ديوارسازي سنگي و ملاتي در حريم راه و در طول رودخانه به طول 400 متر، احداث يك دستگاه پل دالي شش متري، احداث 17 فقره آبرو لوله اي در محورهاي ريگ چشمه، نرسو و گنو، احداث قنوي پوشش دار به طول 800 متر و اجراي بيس و آسفالت به طول تقريبي 11 كيلومتر از جمله فعاليت هايي هستند كه در اين محور به اتمام رسيده اند.

وي، اقدامات در حال اجرا در اين محور را شامل احداث 100 متر ديوار سنگي و ملاتي، احداث يك فقره آبنما پل چهارمتري در محل سه راهي طاوير، احداث يك فقره پل دالي سه متري در محل سه راهي مايان و احداث واريانت در كيلومتر 23 الي 25 محور (جابه جايي بستر راه از داخل رودخانه به محل مناسب) و ترميم پل نرسو بيان كرد.

مدير ساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي گلستان گفت: در سال 93 از مجموع 60 ميليارد ريال منابع مالي ابلاغ شده براي اجراي اين پروژه ها فقط 11 ميليارد و 640 ميليون ريال و در سال گذشته نيز حدود 30 درصد اعتبارات مصوب، تخصيص پيدا كرده است.

وي ادامه داد: علي رغم كمبود و تخصيص نيافتن به موقع منابع مالي، اما بخشي از اين فعاليت ها به اتمام رسيده و بخشي ديگر با ميزان بالايي از پيشرفت فيزيكي در حال اجرا هستند.

شاهيني در ادامه از اجراي سه فعاليت عمراني در محور زرين گل علي آباد كتول خبر داد و اين اقدامات را شامل احداث 180 متر ديوار سنگي ملاتي، احداث 10 فقره آبرو لوله اي، ترميم يك دستگاه پل چهاردهنه 10 متري (پل زرين گل) بيان كرد.

وي از احداث ديوار سنگي ملاتي به طول 30 متر، ترميم پل ورودي و احداث ديوار گابيوني به طول 50 متر در محور ميان رستاق و مطالعه لغزش ها و رانش هاي محور افراتخته با همكاري دانشگاه منابع طبيعي گرگان بعنوان بخشي از مهمترين فعاليت هاي عمراني در حال اجرا در اين محور نام برد.

شاهيني، اعتبار ابلاغ شده براي فعاليت هاي عمراني محور زرين گل را در سال گذشته، 15 ميليارد و 780 ميليون ريال و مبلغ تخصيص يافته را، چهار ميليارد و 500 ميليون ريال اعلام كرد.

به گفته وي، در سال جاري نيز از مجموع 65 ميليارد ريال منابع مالي ابلاغ شده از محل سيل براي اين دو محور، حدود 30 درصد تخصيص يافته است.

در جريان سيلاب خرداد ماه سال 93 ميزان خسارت وارده به راه ها و ابنيه فني استان 925 ميليارد ريال اعلام شد كه بيشتر در حوزه شهرهاي آزادشهر، راميان، علي آباد و گرگان بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار