به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روزجهانی موزه و هفتادمین سالگرد تاسیس ایکوم(شورای بین المللی موزه ها)، نمایشگاه فرهنگ و تمدن گرگان باستان به روایت ۷۰ اثر موزه ملی ایران از امروز (۲۹ اردیبهشت) در کاخ موزه گرگان برپا شد.
کد خبر: ۲۳۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 18 May 2016
به گزارش تابناک گلستان به نقل از خبرگزاری شبستان، محمد مهدی برهانی، معاون میراث فرهنگی گلستان  در گرگان گفت: در این نمایشگاه 70 اثر موزه ملی ایران که مربوط به استان گلستان است، به صورت امانی و به مدت یک ماه در کاخ موزه گرگان به نمایش گذاشته شده است.

 
وی افزود: آثاربه نمایش گذاشته در این نمایشگاه مربوط به کاوشهای سالهای 1945 تا 1970 باستانشناسان فرانسوی، اسکاتلندی، سوئدی در دشت گرگان است که سالها در موزه ملی ایران نگهداری می شد.
 
برهانی با بیان اینکه جمع کثیری از این اشیا در موزه لوور قرار دارد، تصریح کرد: این اشیا تنها سندیست که ادعای 6000 ساله گرگان را معنا می بخشدو در تمام مجامع بین المللی گرگان نه گرگان امروزی بلکه دشت گرگان را با این هویت می شناسند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی هم استانی ها و علاقمندان به فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین عنوان کرد و افزود: در استان گلستان بیش از 2500 جاذبه طبیعی و تاریخی وجود دارد و ضروری است تمدن 7 هزار ساله این سرزمین و موزه ها و آثار تاریخی و میراثی این استان به عنوان نمادی از تمدن کهن این دیار، بیش از پیش معرفی شده و ضمن ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از این اثار ارزشمند، گردشگران بیش ازگذشته به این دیار فراخوانده شوند.


 
برهانی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه ها و معرفی هرچه بیشتر مواریث فرهنگی و آثار و اماکن تاریخی فرهنگی در استان گلستان، زمینه های حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی و فرهنگی و معنوی این استان فراهم آید و در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ پاسداری و حفاظت از آثار ارزشمند استان گام های ارزنده ای برداشته شود.

وی اظهارداشت: این نمایشگاه از امروز (29 اردیبهشت) همه روزه از ساعت 9 الی 20 به مدت یک ماه در کاخ موزه گرگان واقع در پارک شهر برپا است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار