مدیرکل روابط عمومی انتقال خون گلستان گفت: مردم استان سال گذشته بیش از 19 میلیون سی سی از خون خود را برای نجات بیماران و مجروحان حوادث رانندگی اهدا کردند.
کد خبر: ۲۳۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 26 May 2016
یعقوب زنگانه روز پنجشنبه گفت : در این مدت افزون بر 56 هزار نفر به پایگاه ‌های انتقال خون گلستان مراجعه کردند که از این تعداد بالغ بر 48 هزار نفر می توانستند خون اهدا کنند.
وی آمار اهدای خون در استان را مطلوب بیان کرد و گفت: همه خون مورد نیاز در گلستان در داخل استان تامین می ‌شود و مشکلی برای تامین خون بیماران در بیمارستان ‌ها وجود ندارد.
زنگانه همچنین با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد خون، اضافه کرد: سازمان انتقال خون با بهره گیری از علوم و فنون نوین اقدام به تولید محصولات جدید مانند پلاکت و پلاسمای خون، پلاسمای فریز شده، خون اشعه دیده کرده است.
وی یادآور شد: گلستان در تولید پلاسمای خون ورود کرده و یکی از پنج استان کشور است که پلاسمای ضد هاری تولید می‌ کند که علاوه بر تامین نیاز داخل استان به دیگر نقاط کشور نیز ارسال می‌ شود.
مدیر روابط عمومی انتقال خون گلستان همچنین به برگزاری سی امین اجلاسیه مدیران انتقال خون کشور از روز شنبه آینده و به مدت دو روز در گرگان مرکز استان گلستان اشاره کرد و گفت: در این اجلاسیه که با عنوان برنامه های راهبردی سازمان انتقال خون برگزار می شود، مدیر عامل، معاونین و مدیران انتقال خون سراسر کشور حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: در این اجلاسیه ضمن بیان وضعیت کنونی و آینده انتقال خون، تقویم آموزشی سال جاری، ارزیابی برنامه عملیاتی 2 ماهه استان ها و عملکرد بودجه سال 1394 و میزان رشد بودجه استان ها و اعتبارات سال 95 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: رفتار سازمانی و گزارشی از عملکرد مجمع خیرین انتقال خون، تهیه ضوابط همکاری های منطقه ای از موارد مورد طرح در این اجلاس خواهد بود.
زنگانه گفت: همچنین روش بهینه تولید GMP یافته های بازرسی و کنترل تغییرات و جمع بندی مباحث مربوط به حوزه معاونت فنی و فناوری های نوین از دیگر مباحثی است که از سوی معاونین سازمان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر روابط عمومی انتقال خون گلستان افزود: تاکید بر نظام مراقبت از خون و استانداردهای آن، بررسی عملکرد سامانه مراقبت از خون و مدیریت مصرف خون، چگونگی ارزیابی و بازرسی مراکز انتقال خون و آشنایی با سامانه آموزش از راه دور از موارد دیگری است که در روز دوم این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که در دومین روز اجلاسیه مدیر عامل سازمان از انتقال خون استان بازدید و نشستی با همکاران خواهد داشت، یادآور شد: این نخستین سفر مدیر عامل انتقال خون کشور به گلستان است و با توجه به این که انتقال خون استان سال گذشته رتبه برتر در زمینه های مختلف در سطح کشور را بدست آورد و همچنین مجوز ارسال پلاسما به کشور آلمان را دریافت کرده است، این بازدید و نشست انجام خواهد شد.

گلستانی ها بیش از 19 میلیون سی سی خون اهدا کردند
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار