مدیرکل منطقه آموزشی انتقال خون گلستان گفت: بزرگترین مشکل در فرایند جذب اهداکنندگان خون در استان، کمبود فضای فیزیکی و نبود مراکز ثابت خونگیری است.
کد خبر: ۲۳۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 28 May 2016
میرمحمدعلی حسینی روز شنبه در حاشیه برگزاری سی امین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور در گرگان  گفت : هم اینک از میان 14 شهرستان استان فقط پنج شهر دارای مراکز ثابت دریافت خون هستند و اهدای خون برای ساکنان شهرهای فاقد مراکز ثابت، سخت و دشوار است.
وی بیان کرد: در شهرهای گرگان ، بندرگز ، علی آبادکتول ، کردکوی و گنبدکاووس مراکز ثابت دریافت خون فعالیت دارد و مرکز خون گیری شهرستان رامیان هم در حال ساخت است.
مدیر منطقه آموزشی انتقال خون گلستان افزود: اعتبار لازم برای ساخت مراکز ثابت خونگیری در شهرهای استان فراهم است که در صورت اهدای زمین از سوی خیران، مشکلی برای آغاز عملیات ساخت وجود ندارد.
حسینی ادامه داد: با این وجود، گلستان از جمله استان های پیشتاز و پیشرو کشور در زمینه جذب خون است و در نتیجه حضور مستمر اهداکنندگان، همه نیازهای خونی بیماران در گلستان از این طریق تامین می شود .
وی بیان کرد: هم اکنون از هر هزار گلستانی، 26نفر اهدا کننده مستمر خون هستند و این خون ها پس از فرآوری مورد استفاده بیماران مبتلا به تالاسمی، هپاتیت و آسیب دیدگان حوادث قرار می گیرد.
حسینی به برگزاری اجلاس مدیران انتقال خون کشور در گرگان اشاره کرد و گفت: این اجلاس طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری و با هدف بررسی عملکرد انتقال خون گلستان، ارایه تقویم آموزشی سال 95، ارزیابی برنامه عملیاتی 2 ماهه استان ها و بیان گزارش مجمع خیران سازمان در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: گلستان جزو 18 استان کشور در زمینه تهیه پلاسما و واگذاری آن به شرکت های پالایش گر و همچنین جزو 5 استان برخوردار از دانش تهیه پلاسمای ضدهاری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار