کلینیک‎های رضایت از زندگی زناشویی در سهمیه دانشگاه‎ها از جمله گلستان به منظور رفع مشکلات زوجین راه‎اندازی شده است.
کد خبر: ۲۳۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 28 May 2016
سیدمهدی صداقت ظهر امروز در همایش روز ملی جمعیت که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: کلینیک‎های رضایت از زندگی زناشویی در سهمیه دانشگاه‎ها از جمله گلستان به منظور رفع مشکلات زوجین راه‎اندازی شده است.

وی افزود: در این کلینیک‎ها یک نفر به عنوان روانشناس، یک حقوقدان و کسی که تخصص در زنان و زایمان دارد به جامعه هدف خدمات می‎دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: زایمان‎های بدون درد در دو بیمارستان صیاد شیرازی گرگان و در بیمارستان حضرت رسول شهرستان کلاله انجام می‎شود.

صداقت با اشاره به افزایش سه الی چهار درصدی زایمان‎های طبیعی در استان گفت: سزارین یک معضل در استان بود که تا حدی این مسئله کاهش یافته، عمل سزارین دو بیمارستان حکیم جرجانی و خاتم‎الانبیاء زیاد شده است، چراکه در بیمارستان‎هایی که عمل سزارین انجام نمی‎گرفت به این بیمارستان‎ها مراجعه می‎کردند.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای راه‎اندازی کلینیک درمان نازایی و ناباروری در سال جاری انجام شد بیان کرد: 13 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور داریم که مهمترین چالش برنامه ارتقای باروری در کشور محسوب می‎شود.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان افزود: سالانه بیش از 440 هزار فرصت فرزندآوری در کشور از دست می‎رود، 410 هزار فرصت فرزندآوری در زنان ازدواج نکرده و 10 هزار فرصت فرزندآوری به خاطر فوت همسر در کشور از دست می‎رود.

صداقت از برگزاری 662 جلسه آموزشی برای کارکنان ادارات، نهادها و سازمان‎ها و گروه‎های هدف خبر داد و گفت: 10 هزار و 528 نفر در زمینه فرزندآوری آموزش‎های لازم را فرا گرفتند.

وی اقتدار یک جامعه را در افزایش جمعیت آن برشمرد و افزود: 17 هزار و 530 زوج در آموزش‎های ازدواج شرکت کردند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار