رئیس پارک ملی گلستان گفت: سرشماری بهاره حیوانات پارک ملی گلستان از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۲۳۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 28 May 2016

سلیمان قربان‌زاده در حاشیه آغاز طرح سرشماری حیوانات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سرشماری به مدت 4 روز با مشارکت نیروهای مستقر در پارک، اداره کل محط زیست استان، همیاران و دوستداران محیط زیست که ساماندهی شده‌اند انجام می‌شود.
وی افزود: سرشماری‌ها هر سال در دو فصل بهار و پاییز با هدف ارزیابی شرایط و برنامه‌ریزی مدیریتی به اجر درمی‌آید.
رئیس پارک ملی گلستان تصریح کرد: این گروه‌ها در 5 منطقه این پارک شامل میرزابایلو، سوله گرد، لهندر، دشت و تنگه گل از 3 گونه پستانداران این پارک شامل آهو، کل و بز، قوچ و میش سرشماری می‌کنند.
قربان‌زاده با اشاره به افزایش وحوش پارک ملی گلستان گفت: علت این افزایش حفاظت بهینه، مدیریت خوب، به‌کارگیری آتش‌بانان و نیروهای مردمی، تعامل با جوامع محلی حاشیه پارک و تکمیل ناوگان ترابری بوده است.
وی افزود: براساس استاندارد جهانی برای حفاظت در هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز است در حالی‌که این پارک حدود 50 محیط‌بان دارد که تنها 39 درصد نیاز پارک را برطرف می‌کند و این پارک نیاز به حداقل 180 تا 200 نیرو دارد.
پارک ملی گلستان نهمین ذخیره‌گاه زیست کره با 92 هزار هکتار وسعت منطقه‌ای با زیستگاه‌های متفاوت که نادرترین گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.
پارک ملی گلستان در سال 1977 میلادی از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره به ثبت رسیده است و این  پارک که علاوه بر تنوع اقلیم، تنوع پوشش گیاهی، تنوع جانوری هم دارد در حوزه سرزمینی استان‌های سمنان، خراسان شمالی، گلستان با مدیریت متمرکز استان گلستان اداره می‌شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار