رییس حفاظت محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان از تحویل یک قطعه پرنده کمیاب به این اداره خبر داد و گفت: این گونه با نام 'پری شاهرخ' از پرندگان مهاجر عبوری از ایران است.
کد خبر: ۲۳۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 28 May 2016


 رییس حفاظت محیط زیست شهرستان‌های بندرترکمن و گمیشان از تحویل یک قطعه پرنده کمیاب به این اداره خبر داد و گفت: این گونه با نام 'پری شاهرخ' از پرندگان مهاجر عبوری از ایران است.
به گزارش تابناك گلستان به نقل از ايرنا، علی بیانی افزود: این پرنده از سوی یکی از علاقه مندان به حیات وحش پیدا شده بود که پس از اطلاع به اداره ،مامورین یگان حفاظت محیط زیست منطقه با حضور در محل پرنده را به اداره انتقال دادند.
وی اضافه کرد: با توجه به کمیاب بودن پری شاهرخ، این پرنده پس از بیومتری و ثبت داده های مورفولوژیکی جهت تحقیقات تکمیلی به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان منتقل می شود.
پری شاهرخ با 24 سانتیمتر طول پرنده ای خجالتی و هم اندازه توکا است، صدای این پرنده به هنگام پرواز شنیده می شود ؛ پر و بال پرنده نر زرد روشن و بال ها و دم آن سیاه است، در پرنده ماده پرها سبز، بال‌ها و دم زیتونی است؛ صدای این پرنده آهنگین است و در سال های اخیر مشاهده می شود که متخلفان مبادرت به صید و فروش آن می کنند.
پری شاهرخ درخت زی است و در پارک‌ها، جنگل‌ها و سواحل رودخانه‌ها بسر برده و به ندرت در فضای باز دیده می شود و در لابلای شاخه های افقی درختان به صورت آویزان آشیانه می سازد.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسوولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.
بندرترکمن و گمیشان در ساحل شرقی خزر واقع بوده و منابع آبی و زیستگاه های طبیعی این دو شهرستان در برخی فصول سال میزبان پرندگان مهاجر بسیاری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار