مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان:
نصیری با اشاره به بروز افت ولتاژ در بسیاری از روستاهای استان گلستان در تابستان به دلیل مصرف بی‌رویه‌ی خانگی، اداری و تجاری گفت: امیدواریم همه‌ی مردم شریف استان گلستان با درک شرایط سخت تحمل گرما در تابستان برای همه‌ی هم‌استانی‌های عزیز نسبت به رعایت مصرف بهینه اقدام کنند.
کد خبر: ۲۴۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 11 June 2016
علی‌اکبر نصیری با اشاره به این‌که صنعت برق استان گلستان در تابستان بیش‌ترین میزان مصرف را تجربه می‌کند، اظهار کرد: در سال گذشته و در دو ماه گرم‌تر سال 1394 مصرف برق در استان گلستان بیش از 1091 مگاوات بوده است.
وی با بیان این‌که مصرف کل فصل زمستان استان گلستان در سال گذشته 357 مگاوات بوده است، افزود: متأسفانه مصرف برق در تیر و مرداد‌ماه بیش از حد متعارف بالاست و این به مجموعه اعتبارات و فضای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست استان آسیب هنگفتی را وارد می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان با تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی مردم و مسئولان استان برای مصرف غیرمتعارف این دو ماه خاطرنشان کرد: متأسفانه مصرف بی‌رویه در تابستان علاوه بر ایجاد هزینه‌های سرسام‌آور برای صنعت برق استان بسیاری از زیرساخت‌ها را نیز دچار مشکل می‌کند.
نصیری با اشاره به بروز افت ولتاژ در بسیاری از روستاهای استان گلستان در تابستان به دلیل مصرف بی‌رویه‌ی خانگی، اداری و تجاری گفت: امیدواریم همه‌ی مردم شریف استان گلستان با درک شرایط سخت تحمل گرما در تابستان برای همه‌ی هم‌استانی‌های عزیز نسبت به رعایت مصرف بهینه اقدام کنند.

افزایش مصرف در برخی ادارات و نهادهای دولتی کاملاً مشهود است
وی مصرف بهینه را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و اضافه کرد: متأسفانه افزایش مصرف در برخی ادارات و نهادهای دولتی کاملاً مشهود است و این‌گونه اتفاق‌ها ضربه‌های مضاعفی را به اقتصاد استان در حوزه‌ی صنعت برق وارد می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان با بیان این‌که در آیات قرآن، روایات و احادیث بسیاری صرفه‌جویی به عنوان یک الزام مطرح شده است، ادامه داد: برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز 20 ساله‌ی کشور و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی جدید صرفه‌جویی باید یکی از مهم‌ترین اقدامات ما باشد.
نصیری در تشریح برخی فواید کاهش مصرف برق در استان گلستان افزود: کاهش میزان مصرف و به حد متعارف رساندن مصرف موجب کاهش آلاینده‌ها و مخاطرات طبیعی می‌شود و هم‌چنین به افزایش توان مالی خانواده‌ها و حفظ انرژی برای نسل‌های آینده کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به دو چالش بزرگ در فرهنگ مصرف کشور خواستار اقدام جدی مسئولان برای جلوگیری از مصرف برق شد و خاطرنشان کرد: امروزه افزایش جمعیت و هم‌چنین دو برابر شدن نیاز مصرف در هر 10 سال لزوم چاره‌اندیشی در این حوزه را بسیار بیش از گذشته روشن می‌سازد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان افزایش مصرف را حلقه‌ی اول مشکلات آینده در کشور دانست و تصریح کرد: افزایش مصرف برق موجب نیاز به ساخت بیش‌تر نیروگاه‌ها و یا تولید بیش‌تر برق در نیروگاه‌های فعلی و به‌ تبع آن افزایش دمای هوای منطقه و بروز بیش‌تر آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

گنبدکاووس بیش از 118 هزار مشترک برق دارد
نصیری با اشاره به این‌که بیش از 118 هزار مشترک برق در گنبدکاووس به‌صورت رسمی وجود دارد، اضافه کرد: سهم مشترکان خانگی 90 هزار واحد، واحدهای عمومی حدود 4 هزار، کشاورزی 10 هزار، صنعتی 411 واحد و سهم واحدهای تجاری بیش از 15 هزار واحد است.
گفتنی است در این جلسه محمدتقی اتحاد رئیس اداره برق شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنان کوتاهی از مصرف غیرمجاز برق در برخی سکونتگاه‌های غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: ما از مسئولان فرمانداری و استانداری خواهان ساماندهی این واحدها برای روشن‌ شدن موضوع هزینه‌ها و مصرف در این مناطق هستیم.
وی با اشاره به اجازه مراجع نسبت به هزینه زکات جمع‌آوری شده در روستاها برای آبادانی همان مناطق گفت: بخش اعظمِ این مشکلات را می‌توان با توجه به حجم زکات‌های پرداختی مرتفع کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار