معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش گلستان:
در بحث اوقات فراغت باید غنی‎سازی اوقات فراغت مدنظر باشد در واقع غنی‎سازی یعنی استفاده‌ی بهینه از وقت برای رشد دانش‎آموز، بنابراین غنی‎سازی به‌مراتب خیلی مهم‎تر از پر کردن اوقات فراغت است.
کد خبر: ۲۴۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 12 June 2016
سید علی حسینی در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از خانواده‎ها با نگاه پرکردن اوقات فراغت، فرزندان خود را در ایام تابستان در کلاس‎های متفاوتی ثبت‌نام می‎‎کنند از طرفی بچه‎ها واقعاً از این وضعیت ناراضی هستند چرا که در این کلا‎س‎ها به نشاط، شادابی و تقویت روحیه و مهارت‎آموزی که بر اساس استعداد و علاقه دانش‎آموز باشد کم‌تر توجه می‎شود.
وی تأکید کرد: در بحث اوقات فراغت باید غنی‎سازی اوقات فراغت مدنظر باشد در واقع غنی‎سازی یعنی استفاده‌ی بهینه از وقت برای رشد دانش‎آموز، بنابراین غنی‎سازی به‌مراتب خیلی مهم‎تر از پر کردن اوقات فراغت است.

به نیازسنجی نوجوانان در برنامه‎های اوقات فراغت توجه شود
حسینی با بیان این‌که آموزش و پرورش سه هدف برای اوقات فراغت دانش‎آموزان دارد گفت: غنی‌سازی به منظور رشد شخصی، استمرار فعالیت‎های پرورشی در ایام تابستان، ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‎های فرهنگی و فنی حرفه‎ای که منجر به تولید مهارت شود از جمله اهداف آموزش و پرورش در زمان اوقات فراغت دانش‎آموزان محسوب می‎شود که این امر مستلزم آن است که با توجه به نیازسنجی نوجوانان برنامه‎هایی در این راستا طراحی شود.
وی ادامه داد: از طرفی اگر برای اوقات فراغت برنامه‎ریزی درستی نداشته باشیم و از این موضوع غفلت کنیم زمینه‌ی آسیب‌پذیری دانش‎آموزان در این ایام با وجود فرهنگ بیکاری و وقت‌گذارانی در ایام فراغت و استفاده از فضای مجازی و وب‎گردی کاذب بیش‌تر خواهد شد در حالی که بهره‎برداری از انرژی 300 هزار دانش‎آموز در استان فرصتی محسوب می‎شود که متأسفانه تاکنون زمینه‌ی مناسبی برای استفاده از این فرصت فراهم نشده است.

برنامه‎های اداره کل آموزش و پرورش گلستان در تابستان
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه از برنامه‎های این اداره در ایام تابستان و اوقات فراغت دانش‎آموزان خبر داد و گفت: برنامه‎ها در چند محور کلی از جمله محور معرفتی، فرهنگی و ورزشی، برنامه‎های مهارت و اقتصادی برگزار خواهد شد.
سید علی حسینی با اشاره به میزان فضاهای موجود در استان برای برگزاری برنامه‎ها در ایام تابستان گفت: در حال حاضر 36 کانون فرهنگی و تربیتی، 10 اردوگاه موقت و دائمی، 14 مرکز دارالقرآن، 14 مرکز مشاوره، هفت مجتمع و سالن ورزشی و 14 پژوهشگرسرا در سطح استان و برای استفاده دانش‎آموزان در ایام تابستان و اوقات فراغت وجود دارد.
وی ادامه داد: در گلستان فقر اعتباری و منابع وجود دارد اما به هر حال معتقد هستیم باید از امکانات موجود استفاده کرد و توجه خود را بر کیفیت برنامه‎ها متمرکز کنیم.
وی در رابطه با هزینه‌ی برگزاری کلاس‎ها در ایام تابستان گفت: تمام تلاش خود را بر این امر معطوف کرده‎ایم تا حداقل هزینه از دانش‎آموزان اخذ شود در واقع نگاه آموزش و پرورش در بحث برگزاری کلاس‎های آموزشی و مهارتی درآمدزایی نیست بلکه همان‌قدر که هر پایگاه هزینه‎های خود را پوشش دهد کفایت می‎کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این‌که امسال در برگزاری کلاس‎ها شاهد تغییراتی از بعد کیفی خواهیم بود، گفت: در گذشته سطح‌بندی یا صدور گواهینامه در کلاس‎ها وجود نداشت اما امسال با رایزنی‎های انجام‌شده با اداره‎های گوناگون درخواست کرده‎ایم تا پایان دوره‌ی آموزشی گواهینامه‌ی معتبر به دانش‎آموزان داده شود تا موجب افزایش استاندارد کار شود.
حسینی خاطرنشان کرد: امسال از دبیران متخصص هر حوزه برای برگزاری کلاس دعوت به عمل می‎آید و کلاس‎ها به شکل تخصصی‎تر تبدیل می‎شود هم‌چنین امسال نگاه تربیتی به برنامه‎های تدوین شده در ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان بیش‌تر دیده می‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار